הדרך הנכונה לתכנן ולעצב מטבח

מטבח נחשב לאחד מהחללים הכי חשובים בכל בית. בבואנו לתכנן מטבח חדש אם זה כאשר בונים בית או כאשר מחליפים מטבח ישן, עלינו להשקיע הרבה מחשבה ומשאבים בכדי להגיע לתוצאה האידיאלית והפונקציונלית ביותר לשביעות רצוננו, ולכן יש להיעזר עם מומחים בתחום התכנון מטבחים בכדי שייקחו את כל הפרטים הכי קטנים וגדולים כאחד ויתכננו עבורכם את המטבח הפונקציונלי, הנוח והנגיש לכולם. 

כאשר רוצים לעצב את המטבח החדש, אנו נוכחים לדעת שקיימות אינספור חברות העוסקות בתחום ואינספור מעצבי מטבח שרק מחכים לסייע לכם להגשים חלום. מכיוון שעיצוב מטבח, זה לא תמיד דבר קל, יש לוודא שהחברה או מעצב המטבח הנבחרים הינם אנשי מקצוע מומלצים בתחום. כדאי מאוד להיכנס לאתרי האינטרנט של החברות או המעצבים, במידה ויש כאלה ולהתרשם מעבודות קודמות של עיצוב מטבח. כדאי לקרוא המלצות חיוביות של לקוחות וכן לשאול חברים, משפחה או מכרים, האם הם מכירים מעצב מטבח או חברה העוסקת בתחום מקצועיים ואיכותיים. רק לאחר שבחנתם את האפשרויות של סגנונות המטבח והתייעצתם עם יצרנים, נגרים וחברות מטבחים ולמדתם על חלקי המטבח, במה כדאי וחשוב לכם להשקיע יותר ובמה פחות, וכן אלו חומרי גלם ובאיזה פרזול מומלץ לבחור- כל זאת בכדי להגיע לשלב המעשי של עיצוב המטבח עם ידע נרחב, בכדי לתכנן נכון.
כעת עליכם להחליט על התקציב שתרצו להשקיע, רק אל תשכחו לצרף עלויות נלוות למטבח כמו החלפת ריצוף, הגדלת חלל המטבח, החלפת מיקום האינסטלציה ועוד. השלב הבא הוא תכנון מדויק של המטבח, המתחיל במיקומם של המקרר, כיור וכיריים- וסביבם ממקמים את הארונות, המגרות והמוצרים האחרים במטבח. לאחר מכן מתכננים גם את העיצוב של המטבח, את המראה החיצוני של הארונות וכן הלאה.
השלב המומלץ הבא הוא לקבל מספר הצעות מחיר מחברות לעיצוב מטבחים ומנגרים, הצעות מחיר מפורטות שיכללו בדיוק את כל הפרטים שאתם מעוניינים בהם במטבח שלכם, ואז לבחור את הנגר או החברה שבה תרכשו את המטבח.
השלב הבא הוא הכנת התשתיות למטבח החדש. מוסיפים נקודות מים אם יש בהן צורך, מוסיפים או מזיזים נקודות חשמל, מרצפים את המטבח ועוד. כעת נותר לקחת מדידות סופיות של המטבח, לאחר השינויים בהכנת התשתיות, ודואגים לייצור של המטבח בפועל. לאחר כל זה מרכיבים את המטבח על ידי אנשי מקצוע, זה הזמן להזכיר כי התקנה מקצועית היא חשובה במיוחד.
לבסוף, מרכיבים גם את השיש ואריחי החיפוי על הקירות סביב המטבח, וכן מחברים את הפרטים האחרונים הנדרשים כמו למשל: תאורה, מכשירי חשמל, ברזים וכן הלאה.

 

הוסף תגובה