הומלנד – הדרך לטהרן עוברת בתל אביב

בשנת 2011 עלתה בארצות הברית לשידור הסדרה הומלנד, אשר במרכזה עומדת קצינת מבצעים של CIA, קרי מתיסון אשר מנהלת שורה של מבצעים ייחודים למען הגנת המולדת, בזמן שהיא מתמודדת עם הפרעה דו קוטבית אשר משפיעה על התפקוד שלה ובשלבים מתקדמים יותר בסדרה, אף גורמת לה לבעיות קשות בתוך הארגון ומול אנשים שעובדים מולה.

בעונתה הראשון התמודדה קרי עם ניקולס ברודי, חייל אמריקאי שחזר מהשבי אחרי מספר שנים ולפי טענתה הוסב להיות מרגל בארצות הברית במטרה לעשות פיגוע במדינה. בעונה השנייה נמשך קו העלילה, אחרי שברודי מודה בכך שהוא תכנן לבצע פיגוע, אך בעקבות שיתוף פעולה עם הרשויות הוא נשאר חופשי והקשר בינו לבין קרי מתחיל להיות הדוק. בעונה השלישית חלקו של ברודי בתוכנית נגמר אחרי שהוא הוברח מארצות הברית עקב טענות על כך שהוא היה אחראי לפיגוע שבוצע נגד בכירים אמריקאים, הוא מוצא את עצמו משתף פעולה עם הסוכנות והעומד בראשה סול ברונסון במטרה להפיל נציג אירני בכיר. איראן מגלה זאת ומוציאה אותו להורג.

בעונות הבאות כבר אין קו עלילתי אחיד לסדרה, כל עונה עומדת בפני עצמה, כאשר העונה השישית עסקה בבחירות בארצות הברית, בדומה לבחירות שהתרחשו במציאות עם הבדל אחד, במקום נשיא, הרי שבסדרה נבחרת נשיאה אשר עומדת בניסיון להתנקשות וכתוצאה מכך היא נוקטת יד קשה מאוד נגד גורמים פנימיים בתוך CIA, צבא וארגונים פנימיים אחרים.

על שחקנים ודמויות בסדרה

ארבעה דמויות עיקריות עושות את הסדרה. קרי מתיסון אותה משחקת השחקנית הידועה קלייר דיינס, אשר עברה לטלוויזיה מהקולנוע. דמיאין לואיס אשר משחק את ניקולס ברודי, ושיחק בשלושת העונות הראשונות. הפך להיות כוכב אחרי הסדרה, גם בזכות השתתפות בסדרה המיליונרים. מנדי פטינקין אשר משחק את סול ברנסון, מי ששיחק בעבר בנסיכה הקסומה וכן בעונות הראשונות של פשעים מיוחדים. וכן פ.מאר אברהם דאר עאדל שמשחק בסדרה עוזר מנהל CIA למבצעים ולפרקים נחשב שותף סוד של סול ברנסון.

ביקורות על הסדרה

בשנים הראשונות הסדרה זכתה להצלחה גדולה, הן מבחינת ביקורות והן מבחינת רייטינג, בין היתר היא זכתה ב-5 פרסי גלובוס הזהב וכן ב-4 פרסי אמי, כולל סדרת הדרמה הטובה ביותר. עם זאת, בשנים האחרונות שלה הרייטינג ירד וגם הביקורות הפסיקו לשבח את הסדרה, מה שהוביל להחלטה שהעונה השמינית אשר אמורה להיות מוצגת בשנת 2019, תהיה האחרונה שלה.

דברים שחשוב לדעת על הסדרה

הסדרה הומלנד מבוססת על הפקה ישראלית ששודרה בקשת "חטופים". בסדרה האמריקאית יש גם לא מעט הקשרים לישראל במהלך העונות השונות כולל ביקור של סול ברנסון בגדה המערבית שם מתגוררת אחותו, בעונה השלישית מתברר שישראל הפציצה בהצלחה מתקני גרעין אירניים, וכן על פי דברי המפיקים, העונה האחרונה תתרחש כנראה בישראל.

הוסף תגובה