דמיאן לואיס Damian Watcyn Lewis

דמיאן לואיס Damian Watcyn Lewis

לא פעם שחקנים בריטיים מצליחים לכבוש את ארצות הברית, זה לא פשוט להם אך להבדיל משחקנים ממדינות אחרות, עבורם זה יותר קל, הן בגלל שאין הבדלי שפה וכן מדובר על תרבויות יחסית דומות.

אך לא הרבה פעמים קורה ששחקן מצליח לכבוש את ארצות הברית, דרך סדרת טלוויזיה בה הוא משמש גם כחייל אמריקאי וגם כבוגד. ועוד לאחר מכן, לקבל תפקיד בתור איל הון נכלולי שמנסה לרמות את המערכת, וזוכה לפופולאריות ברייטינג. מילא אם הוא היה אמריקאי, אך נדמה שבמקרה של דמיאן לואיס, אף אחד לא זוכר או לא שם לב, שהוא בכלל נולד בבריטניה והוא אפילו חבר במסדר האימפריה הבריטית.

שמו של דמיאן לואיס מוכר לבריטים בזכות דמויות שונות שהוא שיחק בהן בטלוויזיה המקומית, כולל בסדרה ההגדה לבית פורסייט, וכן את דמותו של ג'יפרי ארצ'ר בתוכנית סאטירית. ב-2005 הוא גם עשה את המתבקש משחקן בריטי, ושיחק בעיבוד מודרני ל"מהומה רבה על לא דבר" של שייקספיר, בהפקת BBC. בשנת 2015 חזר שוב אל המקורות הבריטיים, כשנכנס לתפקידו של הנרי השמיני.

אך אין ספק שעיקר פרסומו הגיע בזכות הסדרה הומלנד בשנת 2011. על דמותו של ניקולס ברודי, חייל אמריקאי שחוזר מהשבי אחרי שעבר הסבה ונשלח לעשות פיגוע בארצות הברית, הוא זכה במגוון פרסים, כולל פרסי אמי וגלובוס הזהב. בתפקיד זה הוא שיחק במשך שנתיים וחזר לפרק נוסף כעבור שנה. הצלחתו בתפקיד זה, הביא אותה לסדרה מיליארדים, בה הוא משחק את בובי אקסלרוד, משקיע שעושה כסף בדרכים שאינן חוקיות לגמרי ועל כן הוא נרדף על ידי התביעה, ועל ידי התובע הראשי של ניו יורק, אותו משחק פול ג'אמוטי.

מלבד סדרות אלה, שיחק לואיס גם במיני סדרה אחים לנשק של סטיבן ספליברג, וכן בסרט גנבי הילדים בשנת 2011. בין השנים 2007-2009, הוא הוביל את הסדרה חף מפשע של NBC, בה הוא שימש כשוטר שהופלל ברצח וישב בכלא במשך 12 שנים לפני שהוכח שהוא חף מפשע.

קצת על חייו

לואיס, כאמור, נולד בלונדון, אביו הוא וולסי, ואימו אירית אשר בני משפחתה שימשו כרופאים של משפחת המלוכה. הוא למד בתיכון היוקרתי איטון, ואחרי סיום לימודי משחק בשנת 1993, החל לשחק בהצגות שונות במסגרת רויאל שייקספיר קומפני. בעקבותיו הצלחותיו בתיאטרון, הוא לוהק לתפקידים שונים בטלוויזיה ולימים גם בקולנוע. כיום הוא מתגורר באנגליה, נשוי ואב לילדה.

הוסף תגובה