הילד לקוי השמיעה זקוק לתיווך של הקולות הקיימים בבית

בבית קיימים קולות וצלילים האופייניים לו. למשל דפיקה בדלת, צלצול הטלפון, המיקרו, רעש מכונת הכביסה, רעש המקרר, המזגן או המאוורר, הטלוויזיה הפתוחה ועוד. עלינו לתת את הדעת שהבית מכיל אוצר בלתי נדלה של קולות. עבורנו הם מובן מאליו אולם הילד עם לקות השמיעה נזקק לתיווך של הקולות האלו. רעש הניאגרה בשירותים, רעש המים היוצאים מהברז, שתייה מקש, לעיסה, סכין ומזלג על צלחת, נקישת עקבים על רצפה, בכי, צחוק, שיהוק ועיטוש כולם מלווים בצלילים שלא בהכרח מוכרים לילד. אנחנו חייבים להיות שם בשבילו ולתווך " הפטשי, אמא התעטשה …" "אבא ישן, שומעים אותו נוחר חחח חחח …" המטרה בהסבת תשומת לב הילד לקולות הנה כפולה מצד אחד ללמדו שהעולם שלנו מתבסס על קולות וצלילים ומצד שני להפוך את רעשי הסביבה לכאלו שאינם חדשים עבורו ובכך להקטין את רמת ההפרעה שלהם בתהליך הקשב לשפה דבורה.


מאת טלי גרינשטיין, קלינאית תקשורת M.A


באדיבות אתר Listen, הורים לילדים לקויי שמיעה

הוסף תגובה