כדי לעודד שימוש בשמיעה בבית, כדאי לשבת בקרבת הילד בחדר שקט יחסית

הכוונה כאן לסביבה שקטה יחסית – אין לדרוש מהילד תפקוד שמיעתי בנוכחות טלוויזיה רועשת, רדיו מדבר או כשיש מספר רב של דוברים לידו. כדאי לשבת בקרבת הילד בחדר שקט יחסית, כשהחלון סגור ואתם לבד איתו ועם חומרי המשחק. אין זה אומר שכל היום עלינו להיות בתנאי בידוד, אבל אם מטרתנו לעבוד על פיתוח כישורי קשב מספר דקות במשך היום הרי שאז נדאג לתנאים הולמים ונשתדל לשבת עם הילד באופן פרטני ללא מסר מתחרה.


אין לעבוד עם הילד על רקע מוסיקה מתנגנת, למעט אם זוהי המטרה בשלב בו נמצא הילד. רעשים מתחרים שונים זה מזה ברמת הקושי שהם מציבים בפני הילד הלומד להסתמך על שמיעתו לצורך הבנת שפה דבורה. הרעשים שיחסית קל להתמודד איתם הם רעשים קבועים כמו: מזגן, מאוורר, מחשב וכדומה. אח"כ בדרגת קושי עולה נמצא רעשי סביב באופן מקרי כמו רעש תנועה בחוץ, בליל קולות רחוקים של דוברים וכדומה.


מאת טלי גרינשטיין, קלינאית תקשורת M.A


באדיבות אתר Listen, הורים לילדים לקויי שמיעה

הוסף תגובה