הכי בסיסי לעסק שלך: חשבונית דיגיטלית וסליקת אשראי

הכי בסיסי לעסק שלך: חשבונית דיגיטלית וסליקת אשראי

ההתנהלות הפיננסית של כל עסק מותאמת לתחום העיסוק ולצורת ההתנהלות שלו. מרבית העסקים בישראל עברו בשנים האחרונות לביצוע התיעוד החשבונאי באמצעות תוכנות אינטרנטיות שהן קלות מאד לתפעול יום יומי.

שימוש בחשבוניות דיגיטליות

הנהלת החשבונות היא לב ליבו של העסק ולכן זוהי נישה שחייבת להיות מסודרת ומעודכנת באופן מושלם, כיוון שעל פיה רואים את המצב הפיננסי של העסק בכל נקודת זמן. כאשר משתמשים בחשבוניות דיגיטליות ולא בחשבוניות ידניות, כל המידע קיים בתוך המערכת ואפשר להפיק מסמכים על פי הצורך.

השימוש בחשבוניות דיגיטליות הפך את נושא הנהלת החשבונות לפשוט ולא מסורבל, אין צורך לשלוח חשבוניות בפקס, בדואר או לתת אותם באופן ידני ללקוח. היום מפיקים חשבוניות דיגיטליות ותוך דקה מעבירים אותן במייל ללקוח.

בדרך זו הלקוח מקבל את התיעוד באופן מידי ואינו יכול לומר שהחשבונית אבדה בדרך, כדי לעכב את התשלום. בנוסף לכך קיים ספרור רצוף של כל החשבוניות ולכן כל הלקוחות מקבלים חיובים ולא נוצר מצב שלא מאתרים העתקים של חשבוניות מסוימות ואין אפשרות לשחזר את המידע ולגבות את התשלום.

בחשבונית הדיגיטלית המידע קריא וברור, כל לקוח שמקבל חשבוניות רואה בדיוק מה הייתה הרכישה, כמה עלה כל פריט מתוך כל המוצרים שהוא רכש, מה הוא הערך של המע"מ, מהו גובה התשלום, אחוז ההנחה, תנאי התשלום ומהו אמצעי התשלום שבו הוא שילם, סוג כרטיס האשראי וארבעת הספרות האחרונות שלו, המחאה, ביט, pay pal, מזומן וכו'.

אופציה זו של חשבוניות דיגיטליות, קיימת עבור עסקים הפועלים מכל מקום וגם עבור אתרים מקוונים אשר בו מקבלים הלקוחות באופן אוטומטי חשבוניות עבור הרכישות שלהם.

הכל על סליקת אשראי

לאור השימוש ההולך וגובר בכרטיסי אשראי, כרטיסי האשראי תופסים נתח עיקרי מתוך אמצעי התשלום השונים אשר אפשרים לשימוש בחנויות הקמעונאיות ובאתרי האינטרנט. לכן רוב העסקים מאפשרים ללקוחות שלהם לשלם באמצעות כל סוגי כרטיסי האשראי.

סליקת אשראי מתבצעת לאחר שבית העסק פונה לחברת האשראי ומבקש ממנה לפתוח כרטיס עבור בית העסק הספציפי כך שיוכל לגבות בדרך זו כספים מהלקוחות. כל אחת מחברות כרטיסי האשראי מעניקה לבית עסק מספר לקוח אשר באמצעותו סולקים את כרטיסי האשראי וגם מקבלים כספים מחברות האשראי.

חברת האשראי משמשת תחנת ממסר, הלקוח משלם באמצעות כרטיס האשראי והקופה הממוחשבת שהיא למעשה מחשב מעבירה את המידע לחברת האשראי הרלוונטית. חברה זו מחייבת את הלקוח בדוח החודשי של הלקוח הספציפי ובמקביל חברת האשראי מזכה את בית העסק בסכום העסקה.

בדרך זו מצטברים לכל בית עסק סכומי כסף אצל חברות האשראי. לחלופין בית העסק יכול לעבוד מול חברת סליקה שסולקת כמה סוגים של כרטיסי אשראי ולקבל מהם את הכספים באופן שוטף.

בתחילת ההתקשרות ועל פי התנאים המסחריים שמציעות חברות האשראי השונות, מחליט בעל העסק אם הוא מעוניין בקבלת כספים בגין העסקאות שבוצעו באופן יומי, שבועי, חודשי או בכל קונסטלציה אחרת. מנהל הכספים של בית העסק רואה באופן שוטף באתר האינטרנט של חברת האשראי או חברת הסליקה את כל העסקאות ומבצע בדיקה מעמיקה והצלבת מידע של כל הנתונים, כדי שלא יוצר מצב שבו בית העסק לא קיבל זיכוי כספי על חלק מהעסקאות.

קבלת כרטיסי אשראי בחנויות מקוונות

רשת האינטרנט היא נוחה מאד לקניות, אך עם זאת היא עלולה להיות מסוכנת עבור לקוחות שחושפים את המידע של כרטיסי האשראי שלהם. בעבר לקוחות רבים נמנעו מלעשות עסקאות באמצעות כרטיסי אשראי לאור החשש ממעשי נוכלות.

בשנים האחרונות הצטרפה ישראל לתקני האבטחה הבין לאומיים ובעת בניית כל אתר שותלים בו את האבטחה המקיפה הנדרשת כדי להגן על המידע הרגיש של הלקוחות. מי שאינו חש בטוח מעדיף לבצע את עסקאותיו באמצעות pay pal, ביט ובדרכים נוספות כדי להגן על הפרטיות שלו.

הוסף תגובה