ניתוח אף – איך עושים את זה בצורה טובה

אחד הניתוחים הפופולאריים ביותר, הן בקרב בני נוער והן בקרב מבוגרים, הן אצל גברים והן אצל נשים, הוא ניתוח אף. מדובר בניתוח פלסטי שזוכה להצלחה גדולה, מאחר והוא קל באופן יחסי, תנאי ההחלמה ממנו פשוטים, וסיכוי ההצלחה שלו מאוד גבוהים.

לפני שנסביר כיצד מתבצע ניתוח אף, צריך להבין את המשמעויות שלו ומי ירצה לעבור ניתוח שכזה. לא במקרה ציינו שמדובר בניתוח פופולארי בקרב בני נוער ומבוגרים, שכן להבדיל מניתוחים פלסטיים אחרים, הרי שזה אחד מהניתוחים הבודדים שאפשר לבצע כבר בגיל העשרה ולא צריך לחכות לשלבים מתקדמים יותר. לכן אנחנו יכולים לראות לא מעט בני נוער שעוברים את הניתוח, בין אם זה בחופשת הקיץ או בחופשות שונות במהלך שנת הלימודים.

ניתוח אף מיועד למי שמתמודד עם שני מצבים עיקריים. הראשון, אף גדול מדי ולא פרופורציונאלי ביחס למבנה הפנים. המצב השני הוא, כשהאף איננו ישר, ויש צורך ליישר אותו מעט. כמובן שבכל מצב, הרופא יבחן קודם את האפשרויות השונות, על מנת לראות האם בכלל אפשרי לבצע שינויים, כאלה ואחרים.

מה מתבצע לפני הניתוח? 

ברגע שמחליטים לעבור ניתוח אף, אז פונים אל רופא על מנת לקבל ממנו הצעה. הוא יבחן את מצב האף ויחליט מה הוא יכול לעשות בשביל לשפר את הנראות שלו.

על מנת שיהיה קל להחליט האם ברצוננו לעבור את הניתוח, אז הוא יוכל להציג בפנינו הדמיות שונות באמצעות המחשב, אשר יאפשרו לנו לבחון איך זה אמור להיראות ולקבל החלטה סופית. כאמור, האופציות הן בין הסרת חלקים מסוימים של האף, הזזה שלו או דברים אחרים שנדרשים לצורך תיקון.

ברגע שנחליט מה ברצוננו לעשות, ייקבע מועד לאשפוז וניתוח. חשוב לציין, לפני הניתוח יש לבצע בדיקות דם, וכן צילומים שונים על פי דרישת הרופא, זאת על מנת שמצבנו הבריאותי יהיה מוכר וכן, הוא ידע בדיוק מה מצב האף מבפנים.

מהלך הניתוח ואחריו

ניתוח אף הוא יחסית קצר, ברוב המקרים הוא נמשך בין שעתיים לשלוש, זה תלוי כמובן במבנה שלו ובמצבו. הוא מתבצע תחת הרדמה מלאה ולכן אנחנו צריכים להיות בצום, החל ממספר שעות לפני הניתוח. במידת הצורך, נקבל גם כדור הרגעה לפני שניכנס אל חדר הניתוח.

במהלך הניתוח הרופא יחליט כיצד להיכנס אל תוך האף, האם לעשות זאת דרך האף עצמו או דרך הלסת. בתום תהליך התיקון, הניתוח יסתיים ואנחנו נעבור לחדר התאוששות. בתום הניתוח תהיה לנו תחבושת על האף וייתכן שיהיו גם טמפונים בתוכו, על מנת לספוג את הדימום.

במידה ומצבנו יהיה טוב, אז נשוחרר לביתנו למחרת עם הוראות כיצד לנהוג. נצטרך לחזור אל המחלקה כעבור שבוע לצורך הסרת התפרים ובדיקה של המקום. חשוב לציין, רק כעבור חצי שנה נוכל לראות את המראה הסופי של האף.

הוסף תגובה