הסרת שיער בשרון עם שיזוף או בלי שיזוף ! מאמר איריס לוי

הסרת שיער בשרון בטכנולוגית THR בשיטת FHR ללא כאב, ניתן לעשות גם בקיץ..!

בארצנו שטופת השמש ניתן להסיר שיער גם בקיץ. עם הטכנולוגיות הקיימות והמתאימות להסרת שיער גם בימי הקיץ החמים. בתנאי ששומרים על מספר כללי בטיחות לשמירה מקסימלית על העור:

הישמרו משיזוף.

קיים קשר מהותי בין גוון העור להסרת שיער. פעולת המכשיר המיועד להסרת שיער מבוססת על עקרון בסיסי של קליטת אור בפיגמנט. משמעות הדבר היא, שאנרגיית אור הנפלטת מהמכשיר נספגת במקומות עשירים בפיגמנט כהה. לכן, התנאי הבסיסי להסרת שיער הוא שהשער יהיה בגוון שחור או חום על מנת שיקלוט אור במידה מספקת להוליכו אל שורש השערה.

הפיגמנט ש"צובע" את השערה נקרא מלנין, ופיגמנט זה קיים גם בשכבות העור שלנו. אדם עם עור כהה הוא זה שבעורו יש כמות רבה של מלנין, לעומת אדם בהיר יותר, שאצלו קיימים תאי מלנין במידה מועטה.

המלנין הקיים בעורנו מצוי בשכבות עמוקות של העור. בעבר, מכשירי הסרת השיער השונים לא היו מסוגלים לטפל בבעלי עור כהה מחשש שהעור יקלוט אור במידה רבה ותיגרם כוויה.

כיום מצוי אצלי במכון מכשיר משוכלל המצויד במנגנוני קירור וטכנולוגיה ייחודית המאפשרים טיפול בטוח בבעלי עור כהה (לא גוון עור חום כהה) הכיצד?

בזמן ששכבת העור החיצונית מתקררת, קצה השערה שנמצא מתחת לפני העור מתחמם מעט אולם שיא החום מתרחש רק כעבור אלפיות שנייה אחדות, כאשר מרבית השערה והזקיק שלה סופגים את החום.

רבים מהמטופלים שואלים " מדוע אי אפשר להסיר שיער בשרון על עור שזוף? הרי זה כמו עור כהה"? ובכן, לא כך הדבר…

מהו שיזוף?

כאשר אדם נחשף לשמש, תאי מלנין (מלנוציטים) יוצרים עודף מלנין המצטבר קרוב לאפידרמיס, השכבה החיצונית של העור, הפיגמנט הזה יוצר את אפקט השיזוף. קרן אור אינה יודעת להבחין בין פיגמנט של שיער ופיגמנט של עור. ולכן, עור שזוף יקלוט את מרב אנרגיית האור ותיווצר כווייה.

אפקט הקירור הקיים במכשירי הלייזר וה-IPL לא יועיל כאשר כמות כה גדולה של מלנין נמצאת על פני השטח והחום שייספג במלנין שבעור יביא לכוויה.

ההבדל מצוי בכמות הפיגמנט ובמיקומו. בעור שזוף הפיגמנט נמצא בשכבות חיצוניות ובכמות רבה שהופכות את הטיפול למסוכן ובלתי רצוי.

האם יש מכשירי הסרת שיער המתאימים לעור שזוף?

חלק מהמכונים נוהגים לבשר למטופלים כי המכשיר שלהם מסוגל לטפל בעור שזוף, הדבר אינו נכון! אמנם, באנרגיה נמוכה מאד ניתן לעתים להימנע מנזק של כווייה וגם זה לא תמיד, אבל אז הטיפול לא יהיה יעיל. יתרה מכך, מכונים אחדים מקבלים לטיפול בעלי עור שזוף מחשש שאם הלקוח ייענה בשלילה זמנית עד החורף הוא לא יחזור, במקרה כזה, כאמור, הלקוח יקבל טיפול בלתי יעיל לחלוטין ואף מסוכן. רצוי במקרה של שיזוף להעביר את הטיפול לאחר הקיץ אלא אם כן לא נחשפים כלל לשמש.

שיזוף לאחר הטיפול בהסרת שיער בשרון, בשיטת FHR ללא כאב, האם זה אפשרי?

יש להימנע משיזוף או משימוש בקרמים לשיזוף לפחות חודש לאחר הסרת שיער או עד שחולפת האדמומיות מהטיפול. אזורי הטיפול רגישים ביותר וחשיפה ישירה לשמש יכולה להזיק לעור. ולכן מומלץ להשתמש במקדמי הגנה עם 30 SPF ויותר על מנת להגן על האזורים שטופלו ובכלל. יחד עם זאת יש לזכור כי החשיפה לשמש עלולה לדחות את הטיפול הבא, שוב בגלל שהעור שזוף.

מתי ניתן לחזור לטיפולי הסרת שיער בשרון בשיטת FHR?

מי שהחליט להשתזף שואל את עצמו מתי ניתן לחזור לטיפול בבטחה, ובכן, עניין זה אינדיבידואלי ותלוי בקצב התבהרות העור. יש להמתין לפחות חודשיים מהחשיפה האחרונה לשמש.

מטופלים המבקשים להמשיך בטיפולי הסרת שיער באזור השרון בתקופת הקיץ חייבים להימנע מחשיפה לשמש. כאן המקום לציין כי מריחת מקדם הגנה חד פעמי אינה מספקת!

מקדמי ההגנה נוטים להתפרק כעבור שעה – שעתיים מהמריחה בגלל הזעה וחמצון, המנטרלים את פעולתם. לכן יש למרוח כל שעה שכבה נוספת של מקדם הגנה ולשבת במקום מוצל.

למטופלים באזור הפנים מומלץ להצטייד בקרם הגנה המותאם במיוחד לעור הפנים. ולשאת אותו עימם לכל מקום, ומדי פעם להוסיף שכבה נוספת של קרם הגנה. כנ"ל לגבי מטופלים באזור הידיים.

הוסף תגובה