העקיצות והגירודים הטורדניים שמלווים אותנו בחודשי הקיץ החמים

כשהחודשים הופכים להיות חמים וארוכים יותר, מתחילה לה העונה "הפופלארית" של היתושים. בחודשים החמים אנו "נזכה" לראות כמות גדולה של חרקים מעופפים כגון: זבובים, פרפרים, ברחשים, זבובי פירות אבל החרק שמטריד את בני האדם הם היתושים מאחר והם עוקצים אותנו. המון אנשים שואלים למה אנחנו בכלל נעקצים? אז התשובה לשאלה פשוטה וברורה. ראשית, חשוב לדעת שמי שעוקץ אותנו זו בכלל היתושה. הצימאון לדם שלנו, נגרם כתוצאה מכך שהחלבונים שנמצאים בדם שלנו דרושים ליתושה בתהליך יצירת הביצים במסגרת מלאכת הרבייה עליה אחראית היתושה.  היתוש אינו בעל היכולת לייצר ביצים ולכן אנחנו לא נעקצים על ידי הייתוש, אלא רק על ידי היתושה.

לרב, בני האדם ייסבלו מנפיחות של מקום העקיצה, אודם מקומי וגירודים. חלק אחר עלול לפתח תגובה אלרגית שמלווה בכאבים, נפיחות גדולה, ואף יזדקקו לקבלת טיפול רפואי. כמו כן, עקיצות ייתוש, או ליתר דיוק עקיצות ייתושה, ידועות כמפיצות מחלות כגון: מחלת הזיקה, קדחת הנילוס ומלריה. לכן, רצוי לנסות להימנע ככל שניתן מעקיצות .
מספר שיטות מגוונות בכדי להיפטר מהעקיצה:

  1. ייבוש מאגרי מים – היתושה מטילה את הביצים שלה בתוך מאגרי מים עומדים ( לא מאגרי מים זורמים) ולכן חשוב מאוד לייבש את כל מאגרי המים העומדים שנמצאים באיזור בו אתם שוהים  כגון: ייבוש  מים שנשארים לאחר השקייה של דשא, ייבוש מים לאחר השקייה של עציץ, ייבוש הרצפה לאחר ששוטפים אותו וכיוצא בזאת.

 

  1. גידול של צמחים שהריח שלהם דוחה יתושים – הייתושות ידועות כחרק מעופף עם חוש ריח מפותח מאוד. כאשר הייתושה מריחה ריחות מסוימים, כגון ריחות לימוניים, שגורמים לה להתרחק מהאיזור בו מופץ הריח לכן, ההמלצה היא לשתול בבית או בחצר צמחים שהריח שלהם ייגרום ליתושה לא להתקרב לאיזור בו אתם נמצאים כגון: רוזמרין, נענע, למון גראס, ריחן ולבנדר.  

 

  1. שימוש ברשתות בחלונות – הרשתות כידוע מונעות חדירה של יתושים ויתר חרקים מעופפים.

 

  1. הדלקת מזגן / מאוורר  -ליתושים קשה יותר להתעופף כאשר יש רוח ולכן, אחת מהשיטות הידועות הוא הפעלה של מזגן או מאוור בכדי להקשות על היתושים לעוף במקום בו המאוורר או המזגן עובדים.

 

  1. שימוש בתערובות ותרכובות מזון שהריח שלהם דוחי יתושים – כמו שהזכרנו, חוש הריח המפותח של היתושה יכול לגרום לה להתקרב או להתרחק לאיזור מסויים. ריח של תערובות של מזון כגון: ריח ציפורן, הדרים, חליטת לימון עם ציפורן וריח של מיץ שום ( לאחר כתישת שום) הינם ריחות שהיתושה שונאת ואם היא תריח את הריחות הללו, היא בוודאי שעדיף שלא להתקרב לאיזור בו מופצים הריחות הנ"ל.

 

  1. קוטל יתושים חשמלי – השימוש בקוטל יתושים חשמלי הוא יעיל וידוע אצלנו כבר עשרות שנים . כשמו כן הוא, קוטל יתושים משמיד את החרקים המעופפים ובניגוד לשיטות אחרות לא רק דוחה אותם או מונע מהיתושה להתקרב. השימוש בקוטל יתושים הוא בטיחותי, אינו מפיץ ריח או חומרים רעילים , קל מאוד להפעלה והכי חושב קוטל את היתושים.  ישנם לא מעט סוגים של קוטלי יתושים שמסוגלים לקטול כמה סוגים של חרקים מעופפים מלבד יתושים, ולכן חשוב להתייעץ עם איש מקצוע בעת שאתם בוחרים ורוכשים קוטל יתושים.

 

  1. שימוש בשמנים אתריים למריחה על העור – קיימים מספר סוגים של שמנים אתריים שהריח שהם מפיצים דוחה את היתושה ומונע ממנה להתקרב אל העור שלכם כגון: ציפורן, שמן לוונדר, שמן רוזמרין, שמן אקליפטוס, וכו.

 

הוסף תגובה