הצורך הפנימי שלי

זוגות שהיו אצלי בייעוץ יודעים היטב על מה מדובר (טבלת הצרכים) כי זה הנושא הראשון שאנו מדברים עליו והוא הכי חשוב בזוגיות בפרט ובהבנת מערכות יחסים בין בני אדם בכלל.

 

העלאת הצורך שלי והגדרתו היא קריטית ביותר בכל מה שקשור לזוגיות מוצלחת וזוגות רבים לא יודעים להגדיר לעצמם מה הם צריכים. על רקע חוסר הגדרה זה יש המון מתחים, כעסים ואכזבות בזוגיות. אני לא יכולה להאשים אף זוג בעניין זה, פשוט לא לימדו אתכם וזה כלי שאי אפשר לקלוט אותו מהאויר ולצערי הוא לא צונח על אנשים וזוגות ממטוסים.

 

ברגע שאנו יודעים להגדיר לעצמנו מה אני צריך בזוגיות ומבן הזוג, התקשורת שלי הופכת להיות בהירה, בוגרת, ממוקדת וישירה.

הרבה פעמים זוגות לא יודעים בעצם מה הם צריכים (חיבוק, הקשבה, מילה טובה, חום, מרחב, פרגון, כבוד, אהבה וכו'…), מצפים שבן הזוג ינחש זאת לבד, כאילו שהוא קורא מחשבות, מתאכזבים שזה לא קורה (כי הוא באמת לא קורא מחשבות) ומרגישים מאוכזבים, מתוסכלים וכועסים.

מטען זה של רגשות שליליים, צובר עוד ועוד מטענים כמו כדור שלג שהופך אח"כ למפולת שלגים הקוברת תחתיה את הזוגיות, הילדים, הרכוש והיחידים שמרויחים הם עורכי הדין.

 

לדוגמא: אם מישהו צריך יותר הקשבה בזוגיות, הוא צריך להבין שזה מה שהוא צריך, להגדיר בעצמו ואז לבקש מבן הזוג "אני צריכה שתקשיב לי, רק תקשיב, אל תיתן פתרונות, אל תייעץ, שב ותקשיב".

 

תסכימו איתי שזה הרבה יותר יעיל מלצפות שבן הזוג ינחש לבד את מה שהשני חושב שהוא רוצה….

ושוב טיפ לנשים בלבד:

לדבר דוגרי!!!  בלי שיחות נפש ותוכחות לתוך הלילה.

הוסף תגובה