חניוני לילה קרוואנים

קלנועית בשונה מקרוון – אחד האלמנטים שהם חלק אינטגרלי מטיולי קרוואנים אלו הם חניוני הלילה. בטיול קראוון טיפוסי לנים בחניון לילה שמשמש לא רק ללינה עצמה אלא גם לבישול, מנוחה, פינת הצללה ומשחק לילדים וכמובן הזדמנות נפלאה להכיר חבר'ה חדשים שבחרו באותו סגנון של טיול כמוכם. ברחבי ישראל ישנם כמה וכמה חניוני קרוואנים אשר נבדלים זה מזה בגודל, במיקום, באבזור ובמחיר. יש חניונים חינמיים ויש בתשלום, וכדי לעשות סדר בנושא ריכזנו עבורכן כאן מידע חשוב וכמה טיפים מועילים.

להזמין מראש – כן או לא
זוהי אחת השאלות. רבים מתחבטים בשאלה האם לשריין מראש מקום או להיות ספונטניים ותוך כדי תנועה במהלכו של יום הטיול להחליט היכן מתמקמים. חשוב כן להזמין מקום לפחות ללילה הראשון וגם לאחרון – זאת מהסיבה שביום ראשון וביום האחרון לטיול, ככל שאתם עם קרוואן שכור ולא בבעלותכם, אתם מחויבים למועדי איסוף והחזרה אל מול חברת ההשכרה.
בנוסף, ככל שאתם מטיילים לפרק זמן קצוב יותר של כמה ימים בודדים הרי שכדאי יותר להזמין מראש, וככל שאתם מטיילים לפרק זמן ארוך יותר של מעל שבוע – תוכלו להרשות לעצמכם להיות יותר ספונטניים בהקשר הזה.
חינמי או בתשלום
ברחבי הארץ קיימים חניוני קרוואנים בתשלום ויש ללא תשלום. יש חניונים שלא כוללים חיבור תשתיות למים וחשמל ויש חניונים שכן. כמובן שחשוב להגדיר לעצמכם בהקשר הזה מהן הציפיות שלכם והסטנדרטים שחשובים לכם, ובהתאם לכך לבחור את סוג החניון. חניוני לילה חינמיים מוזילים משמעותית את עלות הטיול הכוללת.
מה עוד
עוד על השוני מקלנועית לקרוון חניוני לילה לקרוואנים הם כאמור אלמנט מרכזי בטיול, אך חשוב לא לשכוח את מהלך היום עצמו ולתכנן אילו אטרקציות ומסלולי טיול תרצו לשלב. תוכלו לבחור למשל בטיולי ריקשה נהדרים עם מדריך בקבוצה, או בטיול טיפוס או שטח. תוכלו גם לשלב ביקור במוזיאונים, סדנאות או בילוי בחופי הים הנהדרים שבמישור החוף.
חשוב מאוד לתכנן טיול קרוואן, אך לא בהגזמה מדי. תנו מקום לחופש ולספונטניות, אך כן הזמינו מקום בחניון לילה ליום הראשון לפחות, אם לא ליותר מכך.

 

 

 

הוסף תגובה