חשיבות טיפול הזוגי

חוק הגישור החדש

לאחרונה נכנס לתוקפו בישראל חוק הגישור, מטרת החוק הינה להקל על כל הזוגות במדינה הנמצאים לפני הליך גירושין. מדובר בהליך שאמור להקל על בני הזוג ומטרתו להגיע לפתרון ויישוב סכסוכים לפני שנכנסים למלחמה שבה אף צד אינו יודע עם מה הוא ישאר בסוף. במרבית הליכי הגירושין אחד מבני הזוג עשוי להפסיד חלק מרכושו או הונו.

לפי החוק החדש של הליך הגירושין, יפנו בני הזוג לבית המשפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני ויבקשו להתגרש, יקבלו בקשה ליישוב הסכסוך ללא תשלום נוסף.

לאחר הגשת הבקשה, יזומנו בני הזוג לפגישת גישור אצל עובדת הסוציאלית, 4 פגישות על מנת להקל על ההסכמות הבסיסיות לגבי המשך החיים ביחד או בנפרד, פגישות אלו יכולות להתנהל באמצעות עורך דין במידה אחד מבני הזוג מחליט.

פגישות מהו"ת

פגישות מהו"ת בראשי התיבות מספקות לנו מידע, היכרות ותיאום, על פי יחידות הסיוע השונות, לאחר סיום 4 הפגישות, יוכלו בני הזוג בעזרת הכלים שרכשו להודיע לעובדת הסוציאלית, אם הם מעוניינים להמשיך בהליך הגישור או לנהל מלחמות עולם ולהתגרש.

במידה ובוחרים בני הזוג ללכת לתהליך גישור שידרוש טיפול זוגי אינטנסיבי הדורש הכשרה, מיומנות בשילוב ידע וניסיון. תחום הגישור לגירושין הינו תחום מורכב ואף מסובך, השפעתו יכולה להשפיע על המשך חיי בני המשפחה ובמיוחד על הילדים, חשוב לבחון אפשרויות טיפול שונות כדי להציל את הזוגיות.

 

הוסף תגובה