טיפים להתמודדות עם מבחן הGRE

מבחן הGRE הוא מבחן פסיכוטכני, המהווה כלי למיון והערכה של מועמדים המבקשים להתקבל לתארים מתקדמים במוסדות להשכלה גבוהה. 


מספר טיפים שיעזרו לכם להצליח בבחינה:


1) בפרק הראשון של הבחינה תתבקשו לכתוב שני חיבורים שונים. בחיבור הראשון, בו יש לכתוב מאמר על סוגייה, ניתנת לנבחן גמישות רבה באופן כתיבת החיבור. מומלץ לתרגל כתיבה של חיבורים בנושאים שונים תוך כדי שמירה על מגבלת הזמן של 45 דק'. דרך טובה להתכונן לחיבור זה היא לשאול את עצמכם את השאלות הבאות בעת הקריאה של הנושאים הניתנים בבחינה:


א. מהו בדיוק הנושא המרכזי?


ב. האם אתם מסכימים עם כל ההצהרה או עם חלקה? מדוע?


ג. האם ההצהרה ברת-תוקף או הגיונית רק במקרים מסוימים?


ד. האם עליכם לפרש ביטויים או מושגים מסוימים המובאים בהצהרה?


ה. אם בחרתם בעמדה מסוימת בנושא, מהם הנימוקים אשר תומכים בעמדתכם?


ו. באלו דוגמאות – היפותטיות , מידע מוקדם, או מניסיון אישי – תוכלו להשתמש על מנת להבהיר את הנימוקים הללו ועל מנת לקדם את עמדתכם? 


ז. באלו נימוקים יכול מישהו לדחות או לערער על עמדתכם?


2) בחיבור השני  יש לנתח טיעון מסוים, והגמישות בכתיבת החיבור מוגבלת להגיון הטיעון שהועלה בשאלה. לכן, יש לקרוא בעיון את הטיעון הנתון, ולנתח אותו בקפדנות. תרגלו כתיבה של חיבורים בהם יש לנתח טיעונים שונים תוך כדי שמירה על מגבלת הזמן של 30 דק'. נסו לשאול את השאלות הבאות בעת הקריאה של הנושאים הניתנים בבחינה:


א.אלו טענות, מסקנות והנחות יסוד ניתנים בטיעון?


ב.אילו הסברים אלטרנטיביים ודוגמאות תומכות תוכלו לעלות?


ג.אלו ראיות נוספות מחזקות או מחלישות את הטענות?


ד.אלו שינויים בטיעון יכולים להפוך אותו ליותר מבוסס?


3) תרגלו שאלות לדוגמה תחת לחץ זמן על מנת להתרגל לקצב הבחינה.


4) השתמשו בTutorial ע"מ להכיר טוב יותר את הבחינה. הזמן המוקצב לקריאת הוראות הבחינה הוא 30 דק' שאינן כלולות בזמן הבחינה. זוהי הזדמנות טובה להכיר את המחשב לפני תחילת כל פרק של הבחינה. בזמן הבחינה ניתן ללחוץ על כפתור "Help" על מנת לעבור שוב על ההוראות לאותו פרק, אבל קריאת הוראות ההדרכה, כעת, נעשית על חשבון זמן הבחינה.


5) ההוראות בתחילת כל פרק נותנות את מספר השאלות בפרק וכן פרק הזמן הנתון לפרק. חשוב מאוד לתת זמן קצוב לכל שאלה, על מנת שתוכלו להקדיש מספיק זמן לכל שאלה במבחן. זכרו את הזמן הממוצע הניתן לכל שאלה.


6) לאחר תחילת הבחינה, תוכלו לראות שעון על המסך אשר יספור אחורה את הזמן הנותר לסוף הפרק. ניתן להחביא שעון זה, אך מומלץ לבדוק אותו מדי פעם על מנת למדוד את ההתקדמות שלכם.


7) מבחנים ממוחשבים אדפטיביים כמו מבחן ה-GRE דורשות מענה לכל שאלה בסדר בו מופיעות. לא ניתן לדלג על שאלה ולחזור אליה אחר כך.


8) אל תיכנסו לפאניקה אם לא ידעתם תשובה לשאלה כלשהי. אל תבזבזו זמן רב מדי על שאלה אחת. אם לא הגעתם לתשובה לאחר זמן סביר, פסלו כמה שיותר תשובות ובחרו בתשובה שנראית לכם הכי נכונה.


9) אם לא נותר זמן רב בסוף פרק מסוים, נסו כמיטב יכולתכם לסיים את הפרק. רוב הנבחנים יקבלו ציון גבוה יותר אם יסיימו את כל השאלות בבחינה.


10) חשוב במיוחד להגדיל ככל האפשר את אוצר המילים. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת, היא על ידי קריאת ספרים, ולימוד עצמי של מילים בעזרת כרטיסיות.


לפרטים נוספים אודות מבחן GRE לחצו כאן


באדיבות בית הספר האמריקאי

הוסף תגובה