טיפים שיעזרו לכם להתמודד בהצלחה עם מבחן ה-SAT

בחינת ה-SAT הינה בחינה פסיכוטכנית, אשר נועדה לסייע לוועדות הקבלה לתואר ראשון וגופים נוספים בהליכי המיון השונים. מספר טיפים להצלחה בבחינה:


1) הכירו את הוראות הבחינה כבר מהיום. זה יחסוך לכם זמן רב בבחינה עצמה, מאחר שקריאת הוראות הבחינה נעשית על חשבון הבחינה עצמה.


2) ענו תחילה על השאלות הקלות. סמנו את השאלות שדילגתם עליהן בחוברת הבחינה על מנת לזהות אותם ולחזור אליהן בקלות בסוף הפרק.


3) מלאו את דף התשובות בזהירות. את דף התשובות קורא מחשב ולא בן אדם. אם עשיתם טעות ודילגתם על שאלה מסוימת, המחשב לא יוכל להבין שמדובר בטעות, וכל שאר השאלות בפרק ייחשבו כלא נכונות. היזהרו גם שלא לקשקש על דף התשובות.


4) מאוד חשוב להבין את שיטת הניקוד. תשובות נכונות נותנות נקודות. תשובות שגויות מורידות ניקוד חלקי (רבע נקודה או שליש נקודה). לא מורידים נקודות על שאלות שבהן לא ניתן תשובה, ולא על שאלות שגויות בפרק שבו יש להכניס תשובה לטבלה.


5) אין להתעכב יותר מדי זמן על שאלה אחת. על השאלות הקלות ניתן בדרך כלל לענות תוך שניות ספורות, אבל נסו להימנע מלהתעכב על השאלות הקשות יותר מדקה או שתיים.


6) זכרו כי מבחן ה-SAT כולל סדרה של מבחנים קצרים מתוזמנים. עקבו אחרי הזמן שניתן לכל פרק וכמה זמן נותר עד סופו. רצוי להביא שעון לבחינה (אסור שעון מעורר) כי יכול להיות שלא תוכלו לראות את השעון בחדר הבחינה.


7) מאוד, מאוד חשוב לקרוא את כל השאלה בעיון ולענות רק על השאלה הנשאלת. אנשים רבים טועים ועונים על שאלות שראו בתרגולים בעת ההכנה לבחינה.


8) כל השאלות בבחינה מקבלות ניקוד זהה. לכן, אם הגעתם לסופו של פרק ומתחיל להיגמר לכם הזמן, ואתם מתקשים עם השאלות האחרונות, עדיף להשאיר אותן ללא מענה ולבדוק את תשובותיכם בשאלות בתחילת הפרק ובאמצע.


9) אם אין לכם מושג מה התשובה לשאלה מסוימת – דלגו עליה. הבחינה בנויה כך שתשובה שגויה מורידה הרבה יותר נקודות מאשר אי מתן תשובה. ניחושים פרועים עלולים להזיק מאוד. 


10) אל תשנו את התשובה שלכם, אלא אם כן אתם בטוחים שטעיתם. אם בכל זאת אתם חייבים לשנות את תשובתכם, מחקו היטב את התשובה המקורית על מנת להימנע מכך שהמחשב יחשוב שסימנתם שתי תשובות.


לפרטים נוספים אודות מבחן ה-SAT לחצו כאן


באדיבות בית הספר האמריקאי

הוסף תגובה