יזם? הייטקיסט? חלל עבודה משותף ידחוף אותך קדימה

אנחנו חיים בעולם חדש עם מאפיינים חדשים ונורמות חדשות.

בעשרים השנים מאז שנכנס האינטרנט באופן מסיבי לחיינו, חלו תמורות רבות בכל רבדי החיים ובעולם העסקים בפרט. אנחנו עדים לצמיחה מטורפת של סטארט אפים בעשר השנים האחרונות ומהווים חוד החנית בתחום זה במגרש הבינלאומי. במאמר זה ננסה לגעת בכמה מהשינויים האלה ולהבין כיצד ישיבה בחלל עבודה משותף נותנת להם מענה.

קצב גדילה של המאה ה 21

כל מי שיצא לו לחוות את חווית העבודה בסטארט אפ מצליח בשנותיו הראשונות, יודע מה זה קצב גדילה מטורף. הגדילה האסטרונומית הזאת קורית בכל מחלקה בנפרד ובכל הפאזל ביחד. יצא לנו לשמוע עובד מתאר את זה כך: "זה כמו תינוק שאתה קונה לו בגד. הלבשת אותו פעם אחת או פעמיים והנה הבגד כבר קטן עליו וצריך ללכת שוב לחנות". הדברים זזים כל כך מהר שלכל העובדים, מהגבוה ביותר ועד הזוטר ביותר, קשה להתאים את עצמם לקצב הגדילה הזה. אלא שעובד זוטר פשוט צריך לספק את העבודה שלשמה הוא נשכר בעוד שהמנהל או היזם שמאחורי הסטארט אפ, צריך גם לוודא שהכל בשליטה.

לדעת בדיוק מה קורה בכל מחלקה שלך זו תמיד משימה מורכבת אבל בקצב גדילה שכזה היא מורכבת פי כמה. הישיבה בחלל עבודה פתוח תאפשר לך להרגיש את מה שקורה ולא לקבל מושג עקיף דרך ישיבות, לאחר שהמידע מוגש אליך לעוס ומעובד. תחשבו על זה שכשאתם יושבים בחלל עבודה פתוח ומשותף – החיסרון הוא למעשה היתרון. זה נכון שבמצב כזה יש יותר הסחות ורעש, מצד שני מספיק להטות אוזן לרגע כדי להבין מה קורה בכל מחלקה. אתם תשמעו את איש המכירות מתמודד עם שיחות המכירה שלו, אתם תבינו מה מאריך את שיחות השירות ואיפה האתגר שם, אתם תדעו בדיוק מה קורה וכך תוכלו גם לצפות את הכשלים לפני שהם נוחתים על השולחן שלכם. בקיצור, כשהסטארט אפ או החברה שלכם גדלה בשנות כלב, מוטב שתהיו שם עם עין פקוחה בכל רגע נתון כדי שתוכלו להחזיק אצבע יציבה על הדופק של הדברים.

להיות המצנח של התזמורת

זה ידוע שמנצח נמצא שם כדי לחלק את הנגינה באופן הרמוני ולדאוג למקצב מדויק אבל אם תחשבו על זה, נגנים שמתאמנים מספיק יכולים לדאוג לזה בעצמם. הסיבה האמיתית שמנצח נמצא מול תזמורת שלמה היא לראות את הצוות ממעוף הציפור, בצורה כוללנית, מה שכל חבר צוות בפני עצמו לא יכול לראות. אם נניח אחד הנגנים לפתע לא מרגיש טוב או מתעייף, הוא יסמן על כך למנצח וזה ידע לגבות בצורה הרמונית את חסרונו.

עכשיו בואו נבצע אנלוגיה מעולם המוזיקה הקלאסית לעסק שלכם. אתם, היזמים שעומדים מאחורי החברה, בתפקיד המנצח. הצוות שלקטתם עבורכם הוא התזמורת שלכם.

כאשר אתם יושבים בחלל עבודה משותף אתם למעשה צופים בכל התזמורת בפעולה. מעבר לביצועים הצלחות וכשלים, אתם גם עדים לאנרגיות ולתנודות מצב הרוח של כל מחלקה.

איזה הוא המקום אליו נוהרים כל הסטודנטים המצטיינים שסיימו זה עתה את לימודיהם ומחפשים בית חם להשתלב בו? זה שחבריהם מספרים להם על בירה, שידע להבחין בתשישות או בחוסר האנרגיה שלהם וידע לעצור ולהגיד: "חבר'ה, עכשיו לוקחים הפסקה כולם ביחד והחברה מזמינה לכם פיצות". זאת כמובן רק דוגמא, אבל הרעיון הוא ברור: גם אם אתם סומכים בעיניים עצומות על ראשי הצוותים שלכם, הניצוח על התזמורת בלייב יאפשר לכם להרגיש את מצב הרוח ורמת ה"וייבים" בחברה וכך תדעו מתי הרגע לפרגן, מתי הרגע לתת על הראש, ומתי הרגע לעצור ולאסוף את כולם ביחד מכל סיבה שהיא.

לסיכום, חלל עבודה משותף הוא תולדה מתבקשת של השינויים שחלים בעולם העסקים במאה ה21. זה לא שלא תצליחו בתצורה של משרדים רגילים. אם אתם טובים במה שאתם עושים, נחושים ובטוחים בעצמכם, אתם תצליחו כך או כך, אלא שיש טרנדים עיצוביים שנותנים מענה נוח ויעיל לצרכי העולם החדש, וחבל לפספס אותם.

 

הוסף תגובה