עשרה דברים שיש לקחת בחשבון בבחירת משרד להשכרה

עשרה דברים שיש לקחת בחשבון בבחירת משרד להשכרה

מחפשים משרד חדש? משרדים להשכרה נותנים לכם פתרון מעולה למקום שיאפשר לכם להתרכז אך ורק בניהול ועבודה בעסק שלכם , כבר ביום הראשון.  לבחירה של המשרד ומיקומו תהיה משמעות רבה על נוחות העבודה והפרודוקטיביות שלכם. הנה מספר דברים שכדאי לכם לקחת בחשבון :


1. זמן

הדבר שהוא אולי החשוב ביותר בכל משימה שמבצעים הוא לא לפעול מתוך לחץ, בטח ובטח כאשר ללחץ הזה עלולה להיות השפעה מרובה על הכסף שלכם. אל תדחו וודאו שאתם לוקחים פרק זמן מספיק גדול שיאפשר לכם את הבדיקות, סקר השוק ופרק זמן מרווח מספיק לצורך הערכות נכונה. במשרדים גדולים תהליך כזה יכול לקחת אפילו שנה אז תתחילו מחישוב זמנים נדיב שיהיה כמה שיותר תואם למציאות לדעתכם. אחר כך כבר אפשר לייצר "תחנות" זמן שיקלו על הסדר והעמידה בזמנים.

2. מיקום

בחירת מיקום היא חשובה בכמה פנים. ראשית, מחיר. בדיוק כמו בבחירת דירה אותו תקציב יאפשר לכם לבחור משרד קטן במקום יקר או משרד מרווח יותר במקום זול יותר. מה לגבי חדש, משופץ או ישן ושמור? עם התקציב אפשר לשחק בהתאם לזהות העסק ולצרכיו. פן נוסף וחשוב לא פחות הוא מוניטין. יכול להיות שאתם מאד רוצים לקחת משרד חדש מהניילונים אבל עבור זהות העסק דווקא מתאים יותר לשכור משרד באזור בוהיימייני אופנתי שמאופיין בחללים ישנים.

3. סוג העסק

בחירת הכתובת של העסק עשויה להשפיע גם ברמה הלוגיסטית. אם, למשל, העסק שלכם מושתת על יבוא או יצוא, הקרבה למחסנים הלוגיסטיים מהם הציוד יוצא אליכם או שאליהם הציוד שלכם נוסע, היא קריטית. זאת מאחר וקירבה או ריחוק אלו ישפיעו באופן ישיר על ההוצאות שלכם. ערכו רשימה של הפעילויות היומיומיות של העסק וגזרו ממנה פעולות שלמיקום המשרד יש עליהן השפעה.

4. שכנים

כמו בבחירת דירה גם בבחירת משרד ישנה חשיבות לשכנים שלכם. חישבו האם יש עסקים שלא הייתם רוצים לעבוד לידם בשום מצב? האם יש לכם שכנים מועדפים? זה מזכיר לי מקרה משעשע שקרה לחברה שמצאה חלל באוהאוס מהמם בדרום תל אביב שאף אחד לא הבין איך הוא זול כל כך, עד שלאחר המעבר התגלה שהמשרד ממוקם מתחת למכון ליווי שהעדיף להצניע את פעילותו אך כשגרים בשכנות, הדברים מתגלים מהר מאד. בדקו היטב מי השכנים שלכם ברדיוס של 360 מעלות לפני שאתם הולכים על זה.

5.  תשתיות

קורים מקרים שבעלי משרדים מורידים במחיר של ההשכרה על חשבון ספקים זולים או תשתיות במצב לא מי יודע מה. חשוב לבדוק את כל התשתיות: החל ממצב הצנרת, במידה ולקחתם משרד בבניין ישן ועד בדיקה מי ספק האינטרנט ואפילו קריאת ביקורות על הספק הזה במידה ואתם לא מכירים אותו. אם גיליתים שספק האינטרנט מקבל הרבה ביקורות שליליות ברשת יהיה זה נכון לבקש מבעל הנכס להחליף את הספק  גם אם הדבר יגרור עלית מחיר קטנה. זכרו שאינטרנט הוא הלב הפועם של כל בית עסק כיום.

6. סביבה ואווירה

את הפקטור הזה הרבה פעמים נוטים לשכוח. האווירה של המשרד היא שקלול של כמה פרמטרים: אופי הרחוב שבו המשרד נמצא, אופי הבניין, השכנים, העיר או החלק הספציפי של העיר. אתם צריכים לוודא שהאווירה תיטיב עם רוח המשרד או לכל הפחות לא תחבל בה. למשל, אם אתם לוקחים משרד באזור תעשייה חדש שבונים בו בניינים חדשים סביבכם ללא הרף, צריך לבדוק שהרעש המתמיד של עבודת הבנייה לא תפריע לתפקוד הנורמטיבי של העובדים שלכם. גם למצב כזה יש פתרונות כמו למשל אקוסטיקה משופרת וחלונות כפולים ולכן חשוב לא לפספס לבחון את האווירה שסביבכם.

7. פתרונות תחבורה נוחים

אין יותר מדי מה להרחיב בסעיף הזה כי הוא די טריוויאלי אבל גם אותו אפשר בקלות לשכוח. פתרון עם מספיק מקומות חניה לעובדים, אחסון נוח למי שמגיע על אופניים וכמובן קירבה לתחבורה ציבורית מגוונת הם דברים מהותיים שחייבים לסמן עליהם וי. יהיה חבל לפספס עובד מעולה רק כי אין לו רכב.

8. אחזקה

ודאו שמי שמשכיר לכם את הנכס לוקח על עצמו את האחריות לאחזקה השוטפת ולטיפול בתקלות במידה ויהיו. הרבה פעמים ישנה ציפייה שאתם תשלמו עבור הוצאות אלה ולפעמים זה גם מקובל על השוכרים אבל בוודאי שזה משהו שצריך לבחון ולתת עליו את הדעת.

9. גמישות

היכולת לעזוב את הנכס מבלי להיפגע היא חשובה מאד. למצוא דיירים למשרד זה לא פשוט כמו למצוא דיירים לדירה באזור שיש בו תחלופת שוכרים גבוהה. ודאו שאפשרויות היציאה שלכם מתאימות לכם ובמידה לא בצעו משא ומתן בנושא

10. חוזה

סעיף הגמישות מוביל אותנו לסעיף האחרון שחשיבותו גבוהה לפחות כמו הסעיף הראשון שדנו בו: חוזה. חוזי השכרת משרד כוללים הרבה תוכן והסתעפויות כך שגם אם אתם שפצים של חוזים פרטיים, כדאי מאד לתת לעורך דין שאתם סומכים עליו לעבור על החוזה בכל זאת. שלא יהיו פדיחות ולא יהיה שום דבר שמסתתר באותיות הקטנות.

מתחם המשרדים אופיקס בראשון לציון נותן מענה לכל אלו ומאפשר לך להנות מסביבת עבודה ברמת 5 כוכבים .

בהצלחה!

 

הוסף תגובה