ייצור ארונות מים לבנייני מגורים

ייצור ארונות מים לבנייני מגורים

אי אפשר לדמיין את החיים בלי אספקת מים ואומנם אנשים בעבר חיו כך ועדיין יש ישובים בעולם שחיים ללא אספקת מים שוטפת, אבל עבור רובינו מדובר בהיסטוריה.

היום בבנייני מגורים מותקנת מרכזיית מים האחראית לאספקת המים לבניין ושומרת על לחץ מים תקין תוך חלוקה לנקודות המים השונות לפי מיקומים אסטרטגיים כמו ברזים באמבטיה או ברז מטבח.

הרכיבים שמרכזיית המים טמונים בארון מים ייעודי שהוא המארז ששומר על תקינות ובטיחות הרכיבים וכן על בקרת גישה. ארונות המים מתוכננים על פי הצרכים ועל פי התקנים וכוללים צנרת, ברזים ואמצעי חיווט שונים.
בבואכם לבחור ארונות מים לבניין יש להקפיד לפנות לחברה בעלת הידע המקצוע והציוד התעשייתי הנדרש ליצירת ארונות מים בטיחותיים ואיכותיים. לפניכם מספר דגשים חשובים בנושא:

מפגש בין ארון מתכת לאספקת המים

החומר ממנו עשויים ארונות מים קריטי לתחזוקה, הניקיון והעמידות והתפקוד שלהם לאורך זמן. ניתן למצוא ארונות מעץ או מפלסטיק, אבל אלה נשחקים מהר יחסית ולכן המתכת הפכה לאחד החומרים הפופולאריים בתחום. זהו חומר בעל עמידות גבוהה בפני תנאי מזג אוויר קיצוניים כמו חום, קור, מים וקרני UV ולכן אמין מאוד במיוחד אם הוא ממוקם במקום חשוף.

כמו כן, המתכת היא חומר חזק ויציב שיכול לשאת משקל רב – תכונה רלבנטית מאוד כאשר מדובר ברכיבים כבדים של אספקת מים.
יש לוודא שהארון מעניק הגנה מפני חפצים זרים, מים נוטפים, חדירת אבק והמתכת יעילה מפני אלה וגם עמידה בפני קורוזיה וקל מאוד לתחזק ולנקות אותה, כך שארון המים ייראה במיטבו גם כעבור שנים מרגע הייצור וההתקנה. זהו גם חומר ידידותי לסביבה שניתן למחזר.

מעבר לכל המאפיינים החיוביים הללו, אפשר לראות שהמתכת היא בעלת גמישות עיצובית יוצאת מן הכלל ואפשר לעצב ממנה ארונות מים אסתטיים ומרשימים המשתלבים עם הקו הסגנוני הבולט של המרחב הן מבחינת גימור, עיצוב, צורניות וגוונים כל עוד כמובן הארון עומד בתקן.

בתהליך ייצור ארונות מים שמים דגש גם להתאמת הארון מבחינת מידות לחלל בו הוא יותקן וכן דלת פתיחה וסגירה, התכתבות עם התשתית כמו בלוקים או קירות גבס והתקנתו בדרך שלא יפריע לתנועה ועם זאת, תתאפשר גישה נוחה. יש לבצע מדידות מדויקות של הרכיבים ולהתייחס לתכנון ולפריסה שלהם כדי לתכנן את המארז שיכיל את כולם וגם יתאים במידותיו למקום בו הוא מיועד להתקנה.

תכנון ארונות מים בהתאם לנקודות ותשתיות

בבניינים החדשים נהוג להתקין את ארונות המים במקום מסתור לשמירה על חזות מינימליסטית. בכל מקרה, יש לדאוג במקרים מסוימים גם לאוורור וקירור כדי לשמור על פעילות תקינה של המארז ולהשתמש בצבעי הגנה נגד חום. יש לשים לב גם לבידוד התרמי של הארון ולנושא הסטריליזציה שחשוב מאוד לשמירה על טוהר המים. בעת המדידות מתייחסים הן לגובה ולרוחב הארון אך גם לעומק הארון בהתאם לתכולה המבוקשת. יש לבדוק את מספר הנקודות ובהתאם למספר הנקודות לרוב מחליטים על גודל והמבנה הפנימי של הארון.
ברוב הפרויקטים מדובר בהזמנה מקדימה של ארון מים אותו מתקינים רק בסיום תהליך הבנייה, אבל חשוב להיות ערים גם לבלאי או שחיקה בארונות מים קיימים ובמסגרת שיפוץ להחליף ארונות שכבר התבלו או נשחקו. לרוב ארון החשמל והמים יופרדו זה מזה אך יש מקרים בהם מתכננים ארונות עם חלוקה והפרדה ויש כמובן להתחשב בגובה המילוי בעת הצבת הארון במידה והוא על הקרקע ובכל מקרה אם מדובר בארון בהתקנה על קיר לוודא שאכן הקיר יכול לשאת בבטחה ולאורך זמן את הארון.

הוסף תגובה