יתרונות הרכבים החשמליים על פני אלה המונעים על ידי דלקים

יתרונות הרכבים החשמליים על פני אלה המונעים על ידי דלקים


הרכבים החשמליים פרצו אל חיינו בסערה לפני שנים רבות אך ללא הצלחה. הגורמים אשר הביאו לכישלון רכבים אלה היו בעיקר בעיות של בוסריות בכל הנוגע אל סוללות הרכבים, עמדות ההטענה של הסוללות, זמני ההמתנה עד מילוי מלא של הסוללות ואף מחירי הרכבים. אך בשנים האחרונות חלו שיפורים רבים בשוק זה וכיום המצב שונה בתכלית. ניתן לומר כיום כי הרכבים החשמליים הם העתיד של כלי התחבורה ועולים כמעט בכל פרמטר על אלה המוכרים והמונעים על ידי דלקים.

יתרונות הרכבים החשמליים

א. כמעט ללא צורך בתחזוקה שוטפת- בשל הידלדלות בכמות הנפט המצוי בעולם מחירי הדלקים הולכים ועולים בהתמדה. על בעיה זו מתגברים בקלות הרכבים החשמליים המונעים על ידי חשמל. הרכבים החשמליים כלל אינם נזקקים לשירות הדלקים ובכך מסוגלים לחסוך אלפי שקלים מידי חודש ,כל שכן בעתיד בשל התייקרותם המתמדת של הדלקים.
ב. ידידותיים לסביבה- הרכבים החשמליים לא שורפים דלק על מנת לנוע כמו אלה המונעים על ידי דלקים, מה שתורם רבות לירידה בשיעור הרעלים והפיח היוצא מאגזוזי הרכבים המונעים על ידי דלקים.
ג. אם בעבר אחד מהחסרונות הבולטים היה זמן הטעינה של הרכבים החשמליים אשר גרם לאי הצלחתם, הרי שכיום המצב שונה לחלוטין. קיימות כיום עמדות טעינה בעלות מתח גבוהה אשר מסוגלות להטעים את הרכב ממצב ריק לחלוטין עד מלא לחלוטין בכרבע שעה בלבד. יתרון זה משמעותי מאוד והוא אחד השינויים הגדולים שחלו בשוק הרכבים החשמליים בשנים האחרונות ותרם רבות להצלחתם.
ד. מכונית חשמלית – עלויות הייצור יורדות בהתמדה- עלויות הייצור של הרכבים החשמליים יורדות באופן קבוע בשנים האחרונות עד כדי מצב בו הם עולים כיום כמעט אותו דבר כמו אלה המוכרים והמונעים על ידי דלקים. כמו כן בשל הירידה המתמדת במחירים של הייצור, בעתיד הרכבים החשמליים יעלו אף פחות מאלה המונעים על ידי דלקים. ניתן לומר כי מעבר לחסכונות העצומים על דלקים שאינם צורכים, אף העלויות שלהם יהיו זולות בעתיד הקרוב.
ניתן לומר כי הרכבים החשמליים הם העתיד של שוק כלי התחבורה. הן מבחינה כלכלית והן מבחינה סביבתית.

הוסף תגובה