יתרונות הרכבים החשמליים על פני אלה המוכרים והמצויים אשר מונעים באמצעות דלקים

לרכבים החשמליים בעבר היו חסרונות עמוקים על פני אלה המונעים על ידי דלקים אשר גרמו להם לכישלון חרוץ לפני כמה שנים כאשר הם ניסו לפרוץ אל שוק התחבורה. אך מאז דברים רבים השתנו וכיום הרכבים החשמליים עדיפים על פני אלה המונעים על ידי דלקים כמעט בכל פרמטר.

חסרונות העבר אשר הפכו ליתרונות בהווה:


א. זמני הטעינה- בעבר זמני הטעינה של הרכבים החשמליים היו ארוכים מאוד. במידה והייתם צריכים להטעין את הרכב ממצב ריק לחלוטין עד למצב מלא לחלוטין הייתם צריכים להמתין בסביבות חמש עד שש שעות. זמנים אלה לא היו הגיוניים ולעומת שלוש דקות של תדלוק אצל אחיהם הרכבים אשר מונעים על ידי דלקים, לא נשאר להם סיכוי.
אך כיום לאחר שיפורים ושיכלולים רבים מאוד בשנים האחרונות פותחו עמדות טעינה בעלות מתח גבוה אשר מסוגלות להטעין את הרכבים החשמליים ממצב ריק לחלוטין עד מלא לחלוטין במספר דקות בודדות בלבד.

ב. מכונית חשמלית – יתרון זה היה קיים מאז ומעולם לטובת הרכבים החשמליים. הרכבים החשמליים כידוע מונעים על ידי חשמל. בשביל לטעון את הרכב לעוד נסיעה ארוכת טווח כל מה שצריך זה לחבר אותו לעמדת טעינה ממש כמו כל מכשיר חשמלי אחר. יתרון זה בעצם חוסך את ההוצאות הרבות עבור מילוי דלקים. אדם ממוצע בעל נסיעות ממוצעות ישלם קרוב לאלף שקלים מידי חודש רק עבור מילוי הדלקים ברכבו! ברכבים החשמליים אין את ההוצאה הזו כמעט בכלל! החשמל זול באופן משמעותי אל מול הדלקים אשר הולכים ומתייקרים בהתמדה עם השנים בשל הידלדלות בכמות הנפט בעולם.

ג. ידידותיים לסביבה- הרכבים החשמליים כאמור אינם נעים על ידי דלקים אלא על ידי חשמל, מה שמונע את שריפת הדלקים אשר קיימת ברכבים המונעים על ידי דלקים, מונעת את שריפת הרעלים אשר מתפזרים באוויר וכן את הפיח הרב היוצא מאגזוזי הרכבים.
ניתן לומר באופן חד משמעי כי כיום בניגוד לעבר, הרכבים החשמליים הם הדור הבא, והוא הרבה יותר משוכלל וטוב מאשר הדור הקודם.

הוסף תגובה