יתרונות סירת קטמרן

כשאנו מדברים על סירת קטמרן, אנחנו מדברים על סירה מנועית. ועל פי כן, יש לה כל מיני יתרונות ייעודיים, וההפלגה עימה יכולה להיות די שונה מאשר בספינה ללא מנוע, כמו סירת מפרשים, מפרשית.

רכישת סירת קטמרן חדשה?

יאכטה – הבה נדבר על רכישת סירת קטמרן חדשה. סירת קטמרן המגיעה חדשה מהמפעל יכולה להביא ולהניב עימה יתרונות מעניינים. בייחוד, אם היצרן מעניק אחריות לתקופה ארוכה שמכסה באופן המספק את צרכי הרוכש. מעבר לכך, ניתן להנות מריחות של משהו חדש, והמערכות אמורות להיות חדשות דיו, כמו גם נאמנות להבטחת האיכות של המפעל (אם כי, כל מפעל וההבטחה שלו). יתרון נוסף, הוא היכולת להשפיע על עיצוב הסירה עוד בשלבי תכנון.  אין זה אומר שלא יצוצו תקלות בתקופת ההרצה, אך כאמור, ישנה אחריות.
סירת קטמרן חדשה, יכולה גם להגיע עם קשר אישי ומקצועי עם הנציג המקומי של המותג הנרכש. הנזכר לעיל יכול לסייע במתן שירות, ייעוץ, חלקי חילוף ייעודיים, תמיכה בדרך כזו או אחרת ואף חיבור לאנשים בתעשייה.

יתרונות הרכב סירת קטמרן?
כשאנחנו מדברים על סירה קטמרן, הרי שאנו מדברים על כלי שיט המורכב משני גופים. יש הקוראים להם בידונים. אלו מחוברים, בידי סיפון עליון אשר נמצא הוא מעל קו המים. מדובר אפוא על כלי שיט דו גופי, ויש הבדל מכלי שיט חד גופי. למעשה, סירת קטמרן יכולה להיות רחבה פי 2 מאשר סירה חד גופית. שטח המגורים בה יכול להיות די גדול ומרווח. שטח החיכוך שלה עם המים, יכול להיות אפילו קטן יותר באופן יחסי מה שיכול להפחית בהתאם את צריכת הדלק. שטח החיכוך הנמוך כמצוין לעיל, יכול לייתר את תפעולם של מנועים כבדים וגדולים, כך שיש חיסכון במישור זה.
מעבר לכך, סירת קטמרן מגיעה עם 2 מנועים, בנוסף למערכת מפרשים. כך שגם אם יש תקלה במנוע, יש מנוע נוסף שיכול לסייע בתנועה. ובעניין 2 הגופים: באם אחד מהם יפגע ותהיינה חדירת מים, ניתן לעבור לבידון תקין אחר שיכול לשמש כמצוף. וכמובן, איך לא – ניתן לשבת על רשת שיזוף גדולה בחרטום, וניתן לשכב עליה, באזור מעל המים – בזמן הפלגה.

 

הוסף תגובה