כיצד לאכול בריא בעונת האביב?

כיצד לאכול בריא בעונת האביב?

עונת האביב היא תקופה של התחדשות, התחזקות וגדילה. צמחים ובעלי חיים רבים מתעוררים בעונה זו מתרדמת החורף הקר. בתקופה זו משתחררים אל פני השטח חומרים החיוניים לגדילה ולצמיחה. חומרים אלה נשמרים בתקופת החורף בשורש הצמח, כמו שומן בגופם של בעלי חיים. חומרים אלה משתחררים כאמור אל פני השטח ככל שהסביבה הופכת פורחת וחיונית יותר.

בני האדם אינם שונים מהטבע. הם נשארים יותר בבתים, סגורים ומוגנים, במהלך תקופת חודשי החורף הקרים. מצב זה של אגירה, גורם בדרך כלל לעליה במשקל הגוף. עם התחממות מזג האויר, בני האדם הופכים להיות פעילים יותר ומבלים יותר זמן בפעילות מחוץ לבית, נהנים מהטבע וממזג האויר. זהו תהליך טבעי שבטבע.

לכן, הגיוני מאוד שמה שהיה מקובל מאוד בתפיסה של הרפואה הסינית לפני אלפי שנים, יתקיים ויתרחש גם היום. בני האדם חיים לפי התנועה והחוקיות של הטבע. על פי תפיסה זו, אנו אמורים להיות פעילים יותר במהלך חודשי האביב החמים יותר, מאשר בתקופת החורף. ועל מנת לעשות כן, אנו צריכים להזין את גופנו בתזונה מתאימה. המונח צ׳י מתורגם לעברית כאנרגיה. הצ׳י הזה הוא החומר החיוני ששומר עלינו חיים או יותר נכון, מאפשר לנו את לחיות עד ליום מותנו. בכדי לשמור על כמות מספיקה של צ׳י, עלינו לצרוך את המזונות המתאימים בזמנים הנכונים.

במהלך האביב, עלינו לצרוך מזונות בעלי כיוון אנרגתי המעלה כלפי מעלה כמו לדוגמא, מזונות ירוקים ונבטים. עם זאת אנו זקוקים לתוספת תזונה, כזו שתספק לנו אנרגיה רבה יותר לתהליכים ולפעילות המוגברת המאופיינים תקופה זו. זה המקום בו מזונות מתקתקים נכנסים לתמונה. מזונות כגון פירות, אגוזים, בטטה, גזר ותפוחי אדמה עשויים לספק לנו את כמות האנרגיה הנדרשת לנו בתקופת האביב.

אך שימו לב שלא להגזים בצריכתם משום שיותר מידי מתוק עשוי להעמיס על הגוף, לגרום להשמנה ולבסוף, להאט אותו.

מזונות מתוקים צריכים להצרך בשילוב עם מזונות חריפים. מזונות חריפים מסייעים לתנועת הצ׳י בתנועתו מעלה והחוצה באמצעות מנגנון ההזעה. דוגמא למזונות חריפים: בצל ירוק, בצל, ג׳ינג׳ר, צנונית, שום, כרישה ועירית.

על פי התאוריה של הרפואה הסינית המסורתית, שכאמור, דיקור סיני הוא חלק ממנה, האביב הוא העונה אליה משתייכים האיברים: הכבד וכיס המרה. תפקידם של איברים אלה הוא לווסת את זרימתו החלקה של האנרגיה בכל הגוף. עם זאת, תנועה זו של הצ׳י עשויה להתקע ולהביא למצב של חוסר איזון אנרגתי. זאת לרוב משום שאיננו מטפלים בעצמנו כראוי. חוסר איזון שכזה עשוי לבוא לידי ביטוי בכעס, עצבנות, דיכאון, בעיות שינה ואפילו בכאב. סיבה נוספת להתקעות של צ׳י עשויה להתרחש כאשר אנשים אוכלים כמות מזון גדולה מידי ו/או באיכות ירודה מידי. דוגמא למזון באיכות ירודה תהיה מזונות מתועשים, כאלה העטירים בכימיקלים.

מזונות המסייעים לגופנו להתמודד עם היתקעות של צ׳י (או יותר נכון, מזונות המניעים צ׳י) הם מזונות העשירים בכלורופיל. מזונות אלה כוללים בין השאר מזונות ירוקים, מיץ חיטה, ספירולינה, פטרוזיליה, כרוב, קייל, כלורלה, סלק עלים ועלי קולרד. כל המזונות הללו נמצאים בשיאם בחודשי האביב. רעיון טוב נוסף לתקופה זו ובכלל יהיה סחיטת לימון לכוס מים פושרים, דבר ראשון על הבוקר. ניתן לקרוא עוד בנושא זה בלחיצה על הלינק הבא: מיץ לימון – ניקוי רעלים מהגוף ובקלות.

שתיית מים אלה תסייע לגופכם בתהליך ניקוי רעלים מהכבד ומכיס המרה ויסייעו לכם להתחיל את היום בצורה רעננה יותר. ובנוסף, מזונות בעלי טעם מריר עשויים לסייע בסילוק חום מהכבד. מזונות שכאלה יכללו בין השאר: אספרגוס, קינואה, חסה, וצמח שן הארי (ניתן לשתות אותו כחליטה). הארי.

ולסיכום, אם אתם סקרנים לגבי כיצד נכון לאכול על פי עונות השנה, פנו עוד היום למטפל מוסמך בדיקור סיני. מטפל שכזה יוכל לסייע לכם ולהדריך אתכם לאורך מסע הריפוי שלכם לחיים בריאים יותר באמצעות הרפואה הסינית וייעוץ תזונתי.

הוסף תגובה