כיצד נבחר דגם של רכב תפעולי

תעשיית הרכבים התפעולים פורסת בפנינו מבחר של דגמים לבחירה. ההבדלים בין הדגמים השונים באים לידי ביטוי בגודלו של הרכב התפעולי, בקיבולת שלו, בהתאמתו לתנאי שטח ומזג אוויר, בהספק ועוד. בהתאם לסוג העבודה בוחרים את הדגם המתאים, וכמובן שיש כאן גם שיקולי תקציב.

הפונקציונאליות
אחד היתרונות הבולטים של רכב תפעולי היא יכולת האחסון וההעמסה שלו, לצד היכולת שלו לספק אחיזה, גובה ונגישות לאזורים שונים כמו מדפי אחסון גבוהים, פירוק של ארגזים במעברים צרים ועוד. ולכן אחד הגורמים לפיהם בוחרים רכב תפעולי הוא סוג העבודה. אם מדובר למשל במתחם לוגיסטי המתאפיין במעברים צרים בין שטחי אחסון בצורת מדפים שהם גבוהים – הרי שנבחר רכב תפעולי צר וקומפקטי שניתן לחבר אליו מדרגות ברזל מתקפלות בצורת אקורדיון ומחוברים שונים שיאפשרו באופן אוטומטי או באמצעות איש צוות למקם ולשלוף מהמדפים סחורה.
סוג השטח
פרמטר נוסף חשוב מאוד הוא מהם מאפייניו של משטח העבודה. האם מדובר במתחם סגור או בכזה שהוא פתוח תחת כיפת השמיים. כאשר מדובר על מתחם פתוח הרי שחשוב שהרכב התפעולי יתאים לכך מבחינת תנאי מזג אוויר משתנים, עמידות, חוזק ועוד. רכב תפעולי לשטח פתוח לרוב יהיה חזק יותר ובעל עמידות גבוהה יותר מרכב תפעולי מסורתי. כמובן שיש הבדל במחיר ולכן חשוב לקבל החלטה נכונה.
חשוב לשים לב
הנהיגה ברכב תפעולי דורשת הקפדה על כללים מסוימים. כך למשל יש להגדיר את האזור בו מותר לנסוע ולבצע משימות עבודה ברכב, כאשר לא ניתן לנסוע באמצעותו למשל בכבישים בין עירוניים ובתוך שכונות מגורים. יש להחזיק ברישיון נהיגה מתאים לצורך הנהיגה ברכב התפעולי – זאת בהתאם לסוג הרכב ולהיתר שניתן. מאוד חשוב לבדוק את הדברים הללו ולוודא שאתם מקפידים על כל התקנות ונהלי הבטיחות. יש להחזיק ברישיון נהיגה מדרגה B או יותר. עובד אשר מחזיק ברישיון נהיגה "בסיסי" מדרגה A1  או A2  לא יוכל לנהוג.
טרם בחירת רכב תפעולי, בין אם מדובר על רכב חשמלי תפעולי או  בנזין – מומלץ לקחת לנסיעת מבחן.

 

הוסף תגובה