לארי דיוויד Lawrence Gene "Larry" David

לארי דיוויד Lawrence Gene "Larry" David

 


כשאתה אחראי לאחת התוכניות הטובות והפופולאריות ביותר בכל הזמנים, אין פלא שהציפיות ממך הן גבוהות כשאתה ניגש לעשות תוכנית נוספת. הסיכוי שתצליח לעמוד בסטנדרט שהצבת או אחרים הציבו בפנייך,  הוא לא גדול. אך אם אתה גאון כפי שתופסים ממך, כנראה שתוכל לעמוד בזה. לארי דיוויד בהחלט עמד בכך.

סביר להניח שאם נעשה סקר בעיניי צופי טלוויזיה, חובבי סדרות אמריקאיות, סיטקומים, מי זה לארי דיוויד, אזי שחצי מהם יסבירו שהוא האיש עומד מאחורי התוכנית "תרגיע", מאחר וזו התוכנית האחרונה שהוא יצר, תוכנית בכיכובו. החצי השני, יזכור שהוא אחראי ביחד עם ג'רי סיינפלד על הסיטקום ששודרה בשנות התשעים ושינתה את כל מה שהכרנו על הומור והאופן בו אנחנו מתבוננים על דברים.

את הקריירה הטלוויזיונית שלו החל לארי דיוויד בכלל בתור כותב לסטארדי נייט לייב בשנות השמונים, לאחר מכן, החל לעבוד עם ג'רי סיינפלד חברו על סדרת סיטקום שמתארת את חייו של הבדרן עם שלושה מחבריו הטובים, תוך התייחסות למצבים שונים בחיים, בין אם זה דברים גדולים כמו מערכות יחסים, עבודה, קשרים עם הורים, ועד להתייחסות לדברים הקטנים ביותר שיש, כמו מי אמור לתת למי להיכנס קודם לחנייה, זה שבא עם הרכב מקדימה או שזה בא עם הרכב מאחור, וכן שאלות אחרות שכולנו מכירים מהיום יום. מלבד כתיבה, השתתף לארי דיוויד במספר פרקים. דמותו של ג'ורג' קוסטנזה, אחת הדמויות החשובות בסדרה, מבוססת למעשה עליו ועל מצבים שונים אליהם נקלע בחייו.

עם ירידת התוכנית מהמסכים, החל לעבוד על תוכנית חדשה בשם "תרגיע", זו היתה תוכנית שהיו בה מוטיבים אוטוביוגרפיים רבים, היא למעשה עקבה אחרי חייו של לארי דיוויד, תוך כדי שהיא מתארת את יחסיו עם אישתו ולאחר מכן גרושתו, שכניו, חבריו ואנשים שונים שהוא מכיר מעולם הבידור אשר התארחו תדיר בתוכנית. באחד הפרקים, הופיעו השחקנים הראשיים ומספר שחקני משנה מהסדרה סיינפלד, במה שנרמז כסימן לאיחוד עתידי. בדומה לסיינפלד הסדרה זכתה להצלחה גדולה. התוכנית שודרה משנת 2000 עד שנת 2004 ואז חזרה שוב בשנת 2017 למסכים.

בנוסף לכך, שיחק לארי דיוויד במגוון סרטים כולל "מחק את ההיסטוריה", הליגה, מה שעובד וימי הרדיו של וודי אלן ועוד. לארי גם התארח בפרקים שונים של סטארדי נייט לייב, שם הוא שיחק את דמותו של ברני סנדרס.

מעט על חייו

לארי נולד בברוקלין למשפחה יהודית, נושא שבא לידי ביטוי לא מעט בהומור שלו, עם זאת הוא מגדיר את עצמו אתאיסט. הוא למד באוניברסיטת מרילנד, סיים תואר ראשון בהיסטוריה והתגייס לשירות מילואים של הצבא האמריקאי.

הוא היה נשוי ללורי לאנרד, פעילת איכות סביבה אך נישואים נגמרו בשנת 2017, ולהם שתי בנות. גם מערכת הנישואין והגירושים שלו היו נושא בו הוא עסק הרבה בסדרה תרגיע.

הוסף תגובה