לשלח את היונה

לשלח את היונה

יונים יכולות להוות מטרד ולגרום נזקים. איך נפטרים מהתופעה הזאת ובאילו אמצעים כדאי להשתמש?

רבים מאתנו מכירים את תופעת היונים בבתי המגורים. הן מגיעות בקבוצות ויכולות להישאר באזור מסוים לתקופה ארוכה ולקנן שם. מעבר לרעש המטריד, הן גם מפיצות מחלות ומשאירות לשלשת בכל מקום. במקרים מסוימים הן בוחרות לבנות קן במקומות בעייתיים כמו בפתח החלון, על גבי מנוע המזגן, בכניסה למעבה כביסה או בפתח ניקוז ומרזבים. איך מצליחים ללכוד את היונים ולהרחיק אותן לצמיתות? ריכזנו עבורכם טיפים מקצועיים להדברה ירוקה של יונים.

שלח את היונה

הצעד הראשון הוא לסלק את היונים. זה אולי נשמע פשוט, אבל זה לא כך, כי יונים נוטות לחזור לאותו מקום והן לא מוותרות בקלות. אם זיהית קן בתהליכי בנייה או קן קיים, יש להרחיק את היונה ולפרק את הקן. לאחר מכן מומלץ לנקות היטב את האזור.

שלא תרגיש בבית

הצעד הבא הוא ליצור סביבה לא נוחה, כך שהיונה תימנע מלחזור ולקונן אצלכם בבית. אפשר לעשות זאת באמצעות הצבת דוקרנים במקומות אסטרטגיים. אם אינכם יודעים איך לעשות זאת בצורה יעילה, כדאי לפנות לחברת הדברה מקצועית, עם ניסיון בלכידת יונים. רצוי לפנות לחברה המבצעת הדברה ירוקה ולא בוחרת בהרג של יונים. לחברה כזו יש מספר דרכים להרחיק יונים, מלבד הצבת דוקרנים. הם משתמשים במשטחים דביקים, בקפיצים ובחוטי רטט, שמטרתם למנוע סביבה נוחה ליונים ועל ידי כך להרחיקם מהאזור. דרך נוספת היא באמצעות הצבת רשתות בכניסה למסתורי כביסה ובמקומות אחרים.

צער בעלי חיים

למרות היותם מטרד גדול, היונים הן עופות מוגנים שאין לפגוע בהן. אנחנו גם לא מעוניינים לגרום להן לסבל, אלא רק להרחיק אותם מהבית. אך מה עושים כשלא מצליחים להיפטר מהן באמצעות הדברה ירוקה? במקרים אלו ייעשה שימוש במלכודות שמטרתן לתפוס את היונה, אך לא להמית אותה. לאחר לכידת היונה, אפשר לשחרר אותה חזרה לטבע במקום מרוחק.

כאשר מדברים על הדברה בהקשר של יונים, אין הכוונה לשימוש בחומרים כימיים רעילים המזיקים ליונים ולסביבה. הדברה ירוקה תכלול שיטות ללכידה והרחקת יונים, ללא גרימת נזק.

 

הוסף תגובה