מה אפשר לעשות עם ריגשה ומה ניתן לעשות עם קרוואן?

יצא לך לראות ריקשה חשמלית? כן, אנשים שנוסעים בריגשה, או טוקטוק, במקום ברכב פרטי. אפשר שיהיו לכך סיבות, כמו שיש סיבות לכך שאנשים בוחרים לנסוע בקרוואן. קראוון, יכול להתאים לנסיעות ארוכות שרוצים לקחת  בהן בית נייד ליעד הנחפץ. ריקשה חשמלית, כרכב חשמלי, יכולה להתאים לנסיעות קצרות, בדרכים סלולות, על מנת לשנע אנשים וציוד (כל עוד הרכב באמת יכול להחזיק את זה לטווח הארוך, במהירות גבוהה יחסית ולשמור על עמידותו).

יתרונו של רכב תפעולי?

קרוואן – למעשה, יתרון נוסף של רכב תפעולי, ביחס לרכב פרטי – הוא גודלו. ריקשה יכולה להיות די מיניאטורית יחסית לרכב שלם, ועל פי כן אפשר שיהיה קל יחסית למצוא לה מקומות חניה. כמו גם, עלות התחזוקה השוטפת, יכולה להיות נמוכה יותר עבורה. אך כל מקרה לגופו. יתרה מכך, ישנם רכבים תפעולים אשר לא מצריכים ביטוחים ורישיונות, ועל פי כן גם עלות אחזקת הרכב, ופשטות הכניסה וההפעלה שלו יכולה להיות מינימלית בהתאם.

רכב תפעולי מתאים לנסיעות ייעודיות?
כלי רכב חשמלי, כריגשה או טוקטוק, יכול להוות גם דרך מסוימת להחליף רכב צורך דלק לרכב שאינו, בקלי קלות. לא רק שהיא יכולה לעלות פחות מרכב פרטי וחשמלי, היא יכולה לסייע גם בהחלפת הצורך בתדלוק בצורך לטעינה חשמלית שניתן, במקרים מסוימים, לעשות גם משקעים נורמטיביים כדרך כבל טעינה ייעודי. אמנם, יהיו מקרים בהם רכבים פרטיים יתאימו יותר לנסיעות מסוימות.  אך כל עוד מדובר בנסיעות קצרות, בדרך מתאימה לרכב תפעולי, ולא צריך לנשוא יותר מדי משקל (תלוי ביכולת הדגם), אז ריגשה או טוקטוק בהחלט יכולים להתאים.

מה לגבי קרוואן?
נסיעות ארוכות לעומת זאת, בהן רוצים לנשוא הרבה משקל – יכולות לתעדף קראוון. אך יש לזכור, שמחמת היכולת להעמיס בו ציוד, לרבות מתקנים כמו מקלחת, מיטה, ארון, מקרר וכן הלאה – המרחב הפנימי הפנוי בו, לא בהכרח יהיה רב ועצום, בייחוד אם חולקים אותו עם עוד אנשים. אך כל מקרה לגופו, וזה גם מאוד תלוי באופטימיזציה של השימוש בחלל.
מעבר לכך, השימוש בשירותים בקרוואן יצריך את ריקונם מעת לעת. אך זה כאמור, למי שמתכנן לצאת לחופשות ולהשתמש בקרוואן כמעין מקום לינה.  כך או כך, מי שמתכנן לעשות כך, יכול להשתמש באתרי קמפינג שונים על מנת למצוא מקום לעשות צרכים, להתחבר לתשתית מים וחשמל, לפגוש אנשים נוספים וכן הלאה.

 

הוסף תגובה