מה מיוחד ברופא עיניים לילדים?

כשילדכם זקוק לבדיקת רופא עיניים או לטיפול בעיניים, ייתכן ותתלבטו לאיזה רופא לקחת אותו – האם לרופא העיניים שלכם שהוא רופא המוכר לכם ואתם סומכים עליו, או לרופא עיניים בעל התמחות ברפואת עיניים לילדים.

מדוע כדאי לבחור ברופא עיניים לילדים?

  • עיני הילדים הם לא בדיוק כמו עיני המבוגרים רק קטנות יותר. ישנם מאפיינים ייחודיים לרפואת עיניים לילדים שרק רופא עיניים לילדים באמת מודע להם.
    למשל – רוחק ראייה שיהווה הפרעה משמעותית למבוגר, לא יפריע לילד שיסתגל אליו במהירות בשל גמישותה יוצאת הדופן של עדשת העין אצל ילדים.
  • בדיקות העיניים לילדים מייחדות את הגילאים הצעירים ואינן אופייניות לגיל המבוגר יותר. יש להקפיד על שגרת הבדיקות לילדים הכוללות את בדיקת הילוד (החזר אדום) השוללת קטרקט מולד ומומי עיניים נוספים, בדיקה בסביבות גיל שנה המאתרת ליקויי ראייה, פזילה או עין עצלה, בדיקה נוספת בסביבות גיל שלוש, ובדיקה לפני הכניסה לכיתה א'. חשיבותן של הבדיקות ותכיפותן נובעות מכך שמערכת הראייה מתפתחת ומשתנה החל מהלידה ועד גיל עשר, ולכן יש לעקוב אחרי התפתחותה התקינה. איתור מוקדם של ליקויים יכול למנוע נזקים בלתי הפיכים לראייה (כמו במקרה של עין עצלה) או קשיים בלמידה (כתוצאה מליקויי תשבורת או הפרעה במיקוד הראייה)
  • הגישה למטופל הצעיר שונה מזו של מטופל מבוגר – תינוקות ופעוטות נבדקים לפני שהם יכולים לדבר ולשתף בקושי מסוים, ילדים לא נוטים לשים לב להדרדרות הראייה, אלא להסתגל אליה  ונתונים אלה הופכים את שיתוף הפעולה של המטופל לבלתי אפשרי.
    נדרשת גם אינטראקציה טובה עם ילדים וסבלנות מיוחדת לעבודה עם ילדים.
  • במרפאות ייחודיות לילדים סביבת הטיפול תהייה מותאמת – פינת המתנה עם משחקים וסרטים ומיכשור בדיקה בגודל מותאם.

הוסף תגובה