מחפש עבודה בהייטק? כל המידע הדרוש לך כדי להתקבל

ענף ההייטק נחשב, כבר שנים רבות, לאחד מה"קטרים" של התעשייה הישראלית. בישראל קיימים מאות רבות של מפעלי ומיזמי הייטק, החל מסטארט-אפים צעירים וכלה בחברות מבוססות המהוות מובילות עולמיות בתחומן. מאחר ומשכורות העוסקים בתחום ההייטק נחשבות לגבוהות בהרבה מהמקובל בשוק, נוהים צעירים רבים לעסוק בתחום זה. אם גם אתם מחפשים עבודה בהייטק, מאמר זה יספק לכם את כל המידע והטיפים שיסייעו לכם להתקבל לעבודה.

בחירת קורס מתאים

הצעד הראשון בקבלה לעבודה בתחומי ההייטק הוא בחירת קורס טכנולוגי מבוקש. קיימים כמה קורסי מחשבים שיעזרו לכם להתקבל לעבודה בארגון העוסק בטכנולוגיה. קורס בסיסי בתחום זה הוא קורס טכנאי מחשבים, שמומלץ לכל אחד החסר ידע מוקדם בתחום המחשבים. בקורס זה תלמדו את היסודות של עולם המחשבים, תוכנה, חומרה ותיקון תקלות. מי שיש לו ידע מוקדם במחשבים, כדאי לו לשקול לקחת קורס מנהלי רשתות תקשורת מחשבים. קורס זה, הקרוי גם קורס MCITP, מכשיר את בוגריו להקים, לתפעל, לתחזק, לשדרג ולפתור תקלות ברשתות תקשורת מחשבים מבוססות שרת. רוב הרשתות בארגונים הם מטיפוס זה. תלמיד המסיים קורס כזה עובד בדרך כלל כאדמיניסטראטור (מנהל רשתות מחשבים בארגון) וכפופים לו כמה טכנאי מחשב. אלו מכם החפצים בלימודי הייטק מעמיקים, עם אוריינטציה טכנית מובהקת, כדאי שיפנו ללמוד קורסי תקשורת נתונים, כמו למשל קורס CCNA של סיסקו. בקורס זה יוכשרו התלמידים להקים ולתפעל רשתות תקשורת נתונים מסוגים נפוצים. קורס סיסקו הוא קורס הדורש השקעה רבה, אך המאמץ משתלם. משכורותיהם של מקצועני תקשורת נתונים הם בין הגבוהים ביותר בעולם ההייטק.

חשיבות מוסד הלימודים

מעבר לבחירת הקורס, חשוב לבחור ללמוד במוסד הלימודים המתאים. אין זה סוד כי מעסיקים יעדיפו לקלוט בוגרים של מוסדות בעלי מוניטין. על כן, עשו "סקר שוק" קצר לפני שאתם נרשמים לקורס מחשבים זה או אחר. בררו מיהן המכללות המובילות בתחום ועד כמה מסייעים לימודים במוסד כזה לקבלה לעבודה בפועל. לשם כך, כדאי מאוד להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום ההייטק, כמו גם עם מנהלי גיוס בחברות כוח אדם המתמחות בענף ההייטק. קחו בחשבון שלימודים במכללה יוקרתית עשויים לעלות יותר מאשר לימודי מחשבים במכללה שזה עתה נוסדה, אך כדאי מאוד "לשלם את הפרמיה" וליהנות מסיכוי משופר להיקלט במקומות עבודה נחשקים.

ניסיון מעשי

כמו בכל חיפוש משרה, גם בתחום ההייטק ניסיון הוא שם המשחק וכמה שיותר ממנו- כך ייטב. על כן, השתדלו לצבור במהלך הקורס כמה שיותר שעות התנסות בפועל במעבדות המחשבים שבמכללה. אל תסתפקו רק בידע תיאורטי, טוב ככל שיהיה. לידיעתכם, מעסיקים רבים בוחנים את מסיימי הקורסים המגיעים אליהם לראיון עבודה באמצעות סימולציה של תקלת מחשבים אמיתית. אם כמעט ולא צברתם ניסיון מקצועי, לא רק שאתם עשויים להילחץ ולהתבלבל במצב כזה, סביר שגם לא תצליחו בסימולציה. מסיבה זו, השתדלו מאוד למצוא עבודה בתחום הקורס שלכם אפילו בזמן הלימודים עצמם. ארגונים רבים ישמחו לקלוט לשורותיהם עוזרים של אנשי מקצוע בתחום המחשבים, שמסתפקים בשכר צנוע ומוכנים ללמוד ולהשקיע. כדי למצוא עבודה כזו, צרו קשר עם מנהלי כוח אדם בארגונים טכנולוגיים רבים ככל האפשר. גם המדריכים שלכם במכללה יכולים לעזור לכם למצוא עבודה כזו, בזכות הקשרים שצברו.

הסמכות בינלאומיות

בסיום קורסי מחשבים, מומלץ מאוד לגשת לבחינות הסמכה בינלאומיות. בחינות אלו נערכות מטעם חברות ענק כמו מיקרוסופט, צ'קפוינט או סיסקו והן מהוות "תעודת הכשר" לכך שיש לכם רמה מקצועית גבוהה. למשל, בסיום קורס ניהול רשתות תקשורת, גשו לבחינות ההסמכה לתעודת MCITP. לחילופין, אם למדתם קורס סיסקו, כמו למשל קורס CCNA או קורס CCNP, גשו לבחינות ההסמכה של סיסקו. יש לקחת בחשבון שבחינות ההסמכה יצריכו מכם למידה והכנה יסודית, אך המאמץ ישתלם לכם. הסמכה טכנולוגית מטעם חברה בינלאומית תשפר מאוד את סיכוייכם להתקבל למקום עבודה נחשק, בתנאים מצוינים.

הפעלת קשרים אישיים

אל תתביישו להפעיל קשרים אישיים כדי למצוא עבודה טובה בחברת הייטק. מדריכים שלימדו אתכם בקורס, מכרים או קרובי משפחה העובדים בחברות הייטק, חברים העובדים כמגייסי עובדים בחברות כוח אדם- כל אלו יכולים לסייע לכם מאוד להתקבל לעבודה טובה.

סימולציות ראיון עבודה

אם הוזמנתם לראיון עבודה, יש לכם הזדמנות טובה להרשים את המראיין שלכם. כדי להצליח לעשות זאת, ערכו לפני הראיון כמה סימולציות של ראיונות עבודה עם מספר עמיתים ללימודים. הכינו שאלות כמו למשל: מה מושך אותך דווקא לתחום הטכנולוגי הזה? היכן למדת? האם צברת ניסיון בעבודה והיכן? האם ישנם ממליצים שיוכלו לספר עליך? מהן ציפיות השכר שלך? מהן התכונות הטובות והלא טובות שלך וכדומה. תרגול כמה סימולציות של ראיון עבודה יקל על המתח שלכם לפני הראיון ויעזור לכם לחדד את המסרים, שאותם אתם מבקשים להעביר למעסיק.

מכללת IITC היא בין המכללות הוותיקות והמובילות בארץ בתחום המחשבים, המציעה מגוון רחב של קורסי הסמכה והכשרה. כמו כן, כל הסטודנטים במכללה מקבלים סיוע במציאת עבודה בתחום ההייטק כבר במהלך הקורס. צרו איתנו קשר לפרטים וייעוץ אישי.

הוסף תגובה