קורסים מומלצים לעולים חדשים בסיוע משרד הקליטה

עולים חדשים בוודאי ימצאו את המעבר למדינת ישראל כעניין לא קל בכלל. הבדלי שפה ומנטליות, הבדלי תרבות , אנשים חדשים וחברים חדשים- כל אלו אינם מקלים על ההסתגלות למדינה חדשה. על כל אלו יש להוסיף את הקושי במציאת עבודה. כדי לעזור לעולים חדשים, מציע משרד הקליטה קורסים מקצועיים שונים, שיאפשרו להם לרכוש מקצוע בזמן קצר ולהשתלב בשוק העבודה המקומי.

קריטריונים לקבלה ללימודים

כדי לעמוד בתנאי הקבלה לזכאות בקורסים, על העולה החדש להיות עד 10 שנים מיום קבלת מעמד עולה, כאשר עולים מאתיופיה יכולים להיות עד 15 שנה ממועד זה. כמו כן, העולים צריכים להיות בלתי מועסקים, או להזדקק ללימודים ולהשתלמויות כדי להיות מסוגלים להתקדם בעבודתם. בנוסף, צריכים העולים להיות בעלי שליטה טובה בשפה העברית, שכן הלימודים מתקיימים בעברית.

איך מחליטים על קורס

אם אתם עולים חדשים ומחפשים ללמוד קורסים שיסייעו לכם להשתלב במהירות בשוק העבודה, כדאי שתביאו בחשבון שני פרמטרים, כדי להחליט איזה קורס הכי כדאי לכם לבחור. הפרמטר הראשון הוא נטיית ליבכם, כלומר קורס שבאמת יעניין אתכם לא רק ללמוד אותו, אלא גם לעסוק בו לאחר סיום הלימודים. הפרמטר השני הוא תנאי ההעסקה והביקוש למקצוע. בהקשר זה כדאי שתדעו, כי לימודי מחשבים מספקים "מנוף" מצוין להשתלבות מהירה בעבודה מבוקשת ומתגמלת היטב. לנוחותכם, נסקור כאן כמה קורסים מומלצים בסיוע משרד הקליטה.

קורס טכנאי מחשבים

קורס טכנאי מחשבים הוא אחד הקורסים המומלצים ביותר לא רק לעולים חדשים, אלא לכל מי שמבקש לרכוש מקצוע נדרש בפרק זמן לא ארוך. קורס זה מכשיר את הבוגר להרכיב מחשבים ורשתות פשוטות, לפתור בעיות תוכנה וחומרה, להתקין תוכנות ואביזרי עזר, לשדרג מחשבים ועוד. בסיום הלימודים יכול בוגר הקורס לפתוח חנות מחשבים או מעבדה משלו, או לעבוד כשכיר בחברה. כפי שאתם יודעים, יש לפחות מחשב אחד בכל בית, כך שלבוגר לימודי מחשבים מסוג זה לא תחסר עבודה.

קורס טכנאי מיגון ואבטחה

אחד התחומים המתפתחים ביותר בשנים האחרונות הוא תחום המיגון והאבטחה. בבתים רבים מותקנות מערכות אזעקה ואבטחה מתקדמות וכך גם במספר הולך וגדל של בתי עסק. טכנאי מיגון ואבטחה לומד להתקין, לתחזק ולטפל במגוון רחב של מערכות אבטחה, כולל מערכות עם מצלמות אינפרא אדום, מצלמות טלוויזיה במעגל סגור, מערכות אזעקה עם גלאי נפח, תנועה או קול ועוד. בסיום הקורס יכול הבוגר למצוא עבודה בחנות או חברה העוסקת באמצעי אבטחה, או לפתוח עסק עצמאי משלו.

קורס מיישמי פריוריטי

אם לימודי מחשבים מושכים אתכם, שקלו ברצינות ללמוד קורס מיישמי פריוריטי. תוכנת פריוריטי היא תוכנה מובילה לניהול כל מערכות ומחלקות הארגון והיא מותקנת בעסקים רבים בארץ. לאחר סיום הלימודים תוכלו למצוא עבודה במהירות ובתנאי העסקה מעולים. שימו לב, כי הקורס מיועד לאקדמאים, בייחוד כאלו המגיעים מרקע חשבונאי או כלכלי. בתום הקורס תעסקו באפיון צרכי המשתמשים בתוכנה, התאמת דוחות, מתן הרשאות לשימוש ועוד. למעשה, אתם תהיו הסמכות המקצועית הבכירה בארגון לענייני התוכנה הזו, שכן הקורס יכשיר אתכם להתאים את התוכנה באופן האופטימאלי לבית העסק המטמיע אותה.

קורס ניהול מחסן ממוחשב

קורס ההופך לפופולארי מאוד בזמן האחרון הוא קורס ניהול מחסן ממוחשב. בקורס זה לומדים את יסודות תורת הלוגיסטיקה, ניהול מחסנים ומלאי, אלמנטים של בטיחות עבודה וגם שימוש במודול מלאי של תוכנת פריוריטי, המוכרת לנו מלימודי המחשבים. מאחר ומפעלים ובתי עסק רבים משתמשים במחסנים ממוחשבים, לא צפוי בוגר הקורס להיתקל בקשיים במציאת עבודה.

קורס ניהול רשתות תקשורת מחשבים

קורס זה הוא קורס מבוקש, אך גם כזה המצריך ידע מוקדם בתחום המחשבים. הקורס נקרא גם קורס MCITP והוא מכשיר את התלמיד להקים, לתחזק, לשדרג ולפתור תקלות ברשתות תקשורת מחשבים מבוססות שרת. רשתות כאלו קיימות בכל ארגון, קטן או גדול והן משמשות לתפקידים כמו גלישה באינטרנט, משלוח וקבלה של דואר אלקטרוני, גיבוי נתונים ועוד. אז אם לימודי מחשבים מושכים אתכם ויש לכם ידע מוקדם בתחום, קורס ניהול רשתות תקשורת מחשבים הוא בהחלט אופציה ראויה.

בדיקת תוכנה

קורס זה נקרא גם קורס QA. בקורס זה לומדים כיצד לאתר תקלות (הקרויות "באגים") הנמצאות בקוד של תוכנה. זהו קורס מעמיק, אשר בו רוכש התלמיד ידע נרחב במתודולוגיות של איתור תקלות תוכנה ודיווח עליהן, עבודה עם כלים ממוחשבים לאיתור "באגים", תכנון וביצוע בדיקות (לרבות בדיקות עומסים) ועוד. משכורותיהם של בודקי תוכנה הנן גבוהות ויש ביקוש רב לשירותים שהם מספקים. בוגר הקורס יכול לעבוד כשכיר בחברת בדיקת תוכנה או כפרילאנסר (ספק שירותים עצמאי).

הוסף תגובה