מכוניות חשמליות- ההצלחה הגדולה שהגיעה לאחר הכישלון.

המכוניות החשמליות פרצו אל חיינו לפני לא מעט שנים אך ללא הצלחה. שוק התחבורה עוד לא היו מוכן דיו לרכבים החשמליים בשל כמה חסרונות עמוקים לאלה על פני הרכבים המונעים על ידי דלקים המוכרים והטובים. אך בשנים האחרונות חלו שיפורים ושכלולים רבים בשוק זה של הרכבים החשמליים וכעת, הרכבים החשמליים עדיפים כמעט בכל פרמטר על פני אלה המוכרים לנו אשר מונעים על ידי דלקים.

החסרונות שגרמו לרכבים החשמליים להיכשל בטבילת האש הראשונה שלהם בשוק התחבורה ופתרונם.

בעבר לרכבים החשמליים היו חסרונות עמוקים על פני אלה המונעים על ידי דלקים, סקירה קצרה על העיקריים שבהם:

1) טעינה ממושכת- על מנת להטעין את סוללות המכונית  השחבמטרה להמשיך ולנוע, היה צריך לחכות בין ארבע עד חמש שעות. זמן ארוך בהרבה בהשוואה לרכבים המונעים על ידי דלקים אשר יסתפקו בשלוש דקות תדלוק בלבד. נוסף על כך במידה והסוללות נגמרו במהלך היום הייתם נאלצים לוותר על כל שאר היום שלכם בהמתנה להטענת הסוללה או לוותר על ההתניידות באמצעות כלי הרכב שלכם.

2) עמדות טעינה מועטות- בעבר כאשר הרכבים החשמליים פרצו אל חיינו היו עמדות טעינה בודדות פרוסות ברחבי הארץ, מה שגרם לאי יכולת הטענת הרכב בכל מקום. בעיה זו היוותה את אחד הגורמים המשמעותיים ביותר לכישלון פריצת הרכבים החשמליים.

3) מחיר הרכבים- בתחילת דרכם של הרכבים החשמליים מחירם היה יקר באופן די משמעותי מאלה המונעים על ידי דלקים. גורם זה בשילוב השניים הקודמים שהובאו לעיל חתמו את כישלונם של הרכבים החשמליים בשוק התחבורה. אך מאז עברו הרבה מים בכביש וכעת לאחר שיפורים רבים הרכבים החשמליים מעבר לכל ספק עדיפים על פני כל הרכבים המונעים על ידי דלקים. לרכבים החשמליים יתרונות רבים בכל התחומים, ואף אינם פוגעים באיכות הסביבה.

ניתן לומר כי מכונית חשמלית כיום טובים יותר, אמינים יותר, חסכוניים יותר ואף ירוקים הרבה יותר מאלה המוכרים לנו כיום המונעים על ידי דלקים. נראה כי שוק הרכבים החשמליים הצליח להתגבר בהצלחה רבה על כל החסרונות המופיעים לעיל ואף להפוך אותם ליתרונות משמעותיים עבורו על פני הרכבים המונעים על ידי דלקים.

הוסף תגובה