סידן אמורפי – מה זה ומי משתמש בו

סידן אמורפי – מה זה ומי משתמש בו

חלק גדול מהתגליות המדעיות החשובות ביותר התרחש באופן אקראי לגמרי – וזה בדיוק גם המקרה של הסידן האמורפי. התהליך התחיל עם התבוננות סקרנית בסרטנים כחולים והסתיים במוצר שמסייע לספורטאים, לנשים בגיל המעבר ולכל מי שזקוק לעזרה באיזון משק הסידן בגוף.

איך הסרטנים הכחולים הובילו לתגלית החשובה?

השלב הראשון בדרך ליצירת סידן אמורפי – סידן שלא מגיע בגבישים כמו בכל התוספים אלא בצורה שמורכבת מחלקיקים זעירים עם שטח פנים גדול, כמו בטבע – התרחש כאמור במקרה.

חקלאי ישראלי מהערבה שגידל סרטנים כחולים (למטרות נוי) שם לב שבעל חיים מרתק זה מצליח לבנות לעצמו שלד שלם (אחרי שהוא משיל את הישן) תוך שלושה ימים בלבד. הוא החל להתעמק בתהליך והבין שהוא מבוסס על פקודה הורמונלית שמייצרת אצל הסרטן מעין גולה שעוזרת לו לבנות את השלד במהירות גבוהה. כששיתף בתגלית ביו-מינרולוג מאוניברסיטת בן גוריון, התברר שאותה גולה היא מפתח למוצר שהמדענים מחפשים מזה זמן רב, סידן בעל מבנה אמורפי ושבנוסף הוא שומר על יציבות לאורך זמן.

היתרונות של הסידן האמורפי

סידן הוא אחד המינרלים החשובים ביותר בגוף שלנו. רמה נאותה שלו חשובה לתפקוד תקין של המערכת החיסונית, לבניית עצמות, למטבוליזם, לתפקוד מערכת העצבים, לתפקוד המערכת החיסונית ועוד. המקור העיקרי הוא התזונה, אבל כשאנחנו מתבגרים האיזון בין הסידן שנכנס לגוף לבין זה שהגוף משתמש בו מופר, וכתוצאה מכך העצמות נחלשות והופכות שבירות. הפתרון הוא תוסף, אבל עד לגילוי הסידן האמורפי היעילות הייתה נמוכה יחסית וזאת בגלל שמידת הספיגה בגוף של סידן גבישי היא רק כ-30%.
סידן אמורפי, לעומת זאת, נספג בגוף בשיעור גבוה הרבה יותר. מחקר שבחן את השפעת הסידן מהסוג הזה גילה ששיעור בניית העצם בעזרתו גבוה ב-34% (ביחס לשיעור בניית העצם עם הסידן הגבישי), ומבחינת חוזק העצמות הסידן האמורפי עשה זאת ב-37% יותר מהסידן הגבישי.

מי זקוק במיוחד לתוספת סידן?

קבוצה אחת שעבורה הסידן האמורפי עשוי להיות חיוני במיוחד היא כל מי שנמצא בסיכון מוגדל לסבול משברי מאמץ. שברים אלה הם תוצאה של מאמצים פיזיים אינטנסיביים ביחד עם שעות שינה יחסית מועטות ו/או נעליים לא מתאימות. גם צפיפות עצם נמוכה עלולה להוביל לשברים אלה שמתאפיינים בכאבים ברגליים ובנפיחות. בפרט משתייכים לקבוצה זו חיילים, ספורטאים ורקדנים.
קבוצה נוספת שעבורה הסידן האמורפי – ובפרט סידן אמורפי של חברת דנסיטי – הוא מוצר מומלץ היא נשים בגיל המעבר או לאחריו. אצל נשים אלה, כחלק מתופעות הלוואי בעקבות הפסקת הפרשת ההורמונים (פרוגסטרון ואסטרוגן), ישנה ירידה של ממש במסת העצם – וכדי להחזיר לעצמות את החוסן ולהגן על האישה מפני שברים כדאי להיעזר בתוסף שמבוסס על הביולוגיה המדהימה של הסרטן הכחול.
גם מי שמטופלים באמצעות סטרואידים סובלים מירידה ברמת הסידן בגוף ויכולים להיעזר בתוסף. לאחר שבר מומלץ גם כן לחזק את הגוף עם הסידן שנספג ביעילות מרבית. כשצורכים סידן אמורפי מינון נכון הוא כמובן מפתח להשגת המטרה – כדי לדעת מהי הכמות האופטימלית עבורכם מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע.

הוסף תגובה