פעם ראשונה בחצי האי הקסום

פעם ראשונה בחצי האי הקסום

עוד לא הייתם בסיני ותוהים אם לנסוע לשם בפעם הראשונה? תוהים אם סיני היא המקום המתאים עבורכם לחופשה הבאה? ובכן, אנחנו כאן לעזור לכם ולספר לכם למה סיני צריכה להיות היעד הבא שלכם לחופשה.

כי זה קרוב

מעבר טאבה, שהוא הגבול אותו אתם צריכים לעבור על מנת להיכנס לסיני נמצא מעט דרומית למלון הנסיכה לשעבר באילת. כלומר, אפשר להגיע לסיני ברכב הפרטי שלכם, אפילו לקחת אותו לתוך סיני – פריבילגיה שלא קיימת באף טיול אחר בחו"ל, או להיעזר בתחבורה הציבורית הישראלית המוכרת לכם על מנת להגיע למעבר טאבה.
למעשה, זה כל כך קרוב שבהרבה מקומות בסיני תוכלו עדיין לקבל קליטת סלולרי מישראל, לחלק מהמלונות, כמו למשל למלון movenpick taba, תוכלו ללכת ברגל מהגבול ואילתים או אנשים שגרים בערבה עושים לעיתים קפיצות יום קצרות לסיני.
למה הקרבה הזו היא יתרון? כי זה יחסוך לכם הרבה כסף בהתניידות לשם וחזרה, אמנם דלק זה לא אחד הדברים הזולים בארץ, אך עדיין יוצא זול יותר מכרטיס טיסה לרוב היעדים הקרובים באירופה, במיוחד אם מחלקים את הוצאות הדלק עם אנשים נוספים היורדים איתכם לסיני.
בנוסף, בהנחה וחס וחלילה קורה מצב חירום רפואי תוכלו לחזור למעבר טאבה מהר מאוד ולהיות מטופלים בארץ ולא על חשבון הוצאות אישיות וביטוח חו"ל (שאנחנו מאוד ממליצים לעשות ככה או ככה) בבית חולים זר.

כי הם דוברים את השפה שלכם
נכון, לא כולם, אבל אתם תתפלאו לדעת שמרבית הבדואים (הם הבעלים של רוב הקמפים בסיני) וגם לא מעט מצרים דוברים עברית שוטפת, דבר שכנראה לא תתקלו בו באף מקום אחר בעולם ודבר שעוזר מאוד בהתמצאות במקום חדש, אפילו אם זה רק בשביל לבקש כילה חדשה נגד היתושים, או להזמין מנה מהתפריט במסעדה עם שינוי קל. איפה שבהרבה מקומות קורות טעויות קטנות עקב מחסום שפה, בסיני תוכלו להיות בטוחים שברוב המקומות מבינים אתכם.

כי זול
סיני ידועה בכמה שהיא זולה. חושה עולה בממוצע בין 40 – 80 שקל ללילה וכוללת בדרך כלל גם ארוחת בוקר.
מחיר לחדר במלון 5 כוכבים מפנק במיוחד נע בדרך כלל בין 100 – 200 שקל ללילה (כמובן שיש מלונות מסוימים שעולים יותר) וכולל בדרך כלל גם ארוחת בוקר.
מונית ממעבר טאבה עד שארם א שייח (הנקודה הדרומית ביותר שתוכלו לסוע אליה – נסיעה של 3.5 בערך שעות) עולה בין 100 – 200 שקל. מחיר הדלק הוא 1.75 שקל לליטר.
מנת דג טרי עם חומוס – צ'יפס – סלט תעלה לכם בסביבות ה – 20 שקל.
אטרקציות כמו צלילה עולות בסביבות ה – 30 שקל.
אם עוד לא הבנתם כמה זה זול, אז בואו נעשה השוואה קטנה לעיר הנמצאת ממש על אותו הים רק בארץ אחרת – אילת:
באילת אין חושות, הכי קרוב לזה בתקציב אך בטח לא באיכות זה אכסניות (נרחיב בהמשך על החושות), המחיר הכי זול למיטה בחדר אותו חולקים עם 6 אנשים נוספים באכסניה באילת הוא 120 שקל ללילה, בלי ארוחת בוקר, ומלונות 5 כוכבים באילת? מינימום 950 שקל ללילה.
מחיר מונית מאילת ללוד (מרחק של בערך אותה כמות הקילומטרים) תעלה לכם בין 920 – 1290 שקל.
מחיר הדלק באילת הוא זול יותר משאר הארץ ועדיין עומד על 5.36 שקל לליטר.
מנת דג טרי תהיה מינימום 90 שקל באילת ובשביל לצלול תצטרכו להיפרד מ – 200 שקל.
נראה לנו שהנקודה ברורה, סיני זולה בהחלט, והזול הזה לא אומר איכות פחות טובה אלא להיפך.

כי יש אופציות לינה מגוונות
בתי מלון זו אופציה נהדרת ללינה אשר קיימת בכל העולם, סיני אינה שונה. בסיני כמה עיירות (טאבה, נואיבה ודהב) ועיר גדולה אחת (שארם א שייח) בהם תוכלו למצוא מגוון מלונות מ – 3 ועד 5 כוכבים במחירים אטרקטיבים במיוחד וכמעט כולם צמודים לים, לחלקם אפילו יש חוף פרטי.
בדהב ושארם א-שייח' המפותחות טיפה יותר ישנה אפשרות לינה גם של חדרי/ בתי אייר בי אן בי שניתן לשכור.
אך מה שהופך את סיני למיוחדת הוא החושות. אמנם יש בעוד מקומות בעולם בונגלוז לצד החוף, אך לחושות בסיני קסם משלהם.
בחושה יכול להישאר אדם אחד, או כמה, תלוי בגודלה ומספר המזרונים שיש בה. החושות לרוב הן מבנה במבוקים פשוט מאוד, עם חלון שיוצר הרבה אור, מרפסת פרטית מלאה במזרונים נוחים, וכמובן כל זה במרחק פסיעה מהים. לא בכל החושות יש חשמל, והרעיון הוא באמת להתחבר לפשטות. החושות נמצאות בתוך קמפים בהם חולקים את השירותים והמקלחות, ויש מסעדה אשר תכין לכם ארוחת בוקר אשר כלולה בדרך כלל במחיר החושה הלילי, ומהם תוכלו גם להזמין ארוחת צהריים וערב, נשנושים ומשקאות קלים.
האווירה בחושות תמיד חברתית ותכירו שם לא מעט אנשים חדשים ואולי אפילו תזכו להיות חלק מג'ם מוזיקלי.

כי הים
ים סוף הוא אחד המקומות היפים בעולם. הים נשאר כל השנה בטמפרטורה של 21 מעלות צלסיוס כך שגם בחודשי הקיץ החמים ביותר תמיד תוכלו לקפוץ אליו לשחיית התרעננות.
ים סוף ידוע בכל העולם כאתר צלילות נהדר בגלל השוניות המפוארות והצבעוניות ובגלל הראות הצלולה והטובה. לא מעט אנשים מגלים בפעם הראשונה את העולם הקסום שמתחת למים על ידי שנירקול או צלילה בסיני, שנחשב גם לאחד המקומות הזולים בעולם לעשות בהם קורס של צלילת מיכלים וצלילה חופשית.
גם מעל פני הים יש הרבה מה לעשות – יש כמה וכמה נקודות בסיני בהן הרוח מושלמת לקייטסרפינג, אפשר להנות משייט, מדייג, סקי מים ועוד.

כי המדבר
המדבר היפה של סיני הוא בית לסוגי חיות וצמחיה מדהימים ביותר אשר שורדים גם את תנאי המדבר הלא פשוטים. תוכלו לעשות טיולי יום בוואדיות ובהרים של המדבר וליהנות מכל הפנינות הקסומות שלו, או לסוע בלילה על מנת לראות כוכבים בבהירות מטורפת.

כי הרוגע
אם היה צריך לשים תמונה של משהו ליד המילה "רוגע" במילון, כנראה היו שמים תמונה של סיני. גם אם באתם לעשות ספורט אקסטרים של הליכות בהרים וצלילות, לא תוכלו שלא להרגיש את הרוגע והנחת של סיני, את הזמן שנמתח כמו מסטיק  והקבלה של קצב החיים האיטי והנעים.
אם אתם רגילים לקצב חיים מהיר ועצבני של ישראל, תוכלו לקפוץ על אחד מעשרות הערסלים הפזורים בכל קמפ או מלון, או לשבת בארישה (איזור מוצל עם המון כריות ומזרונים) עם אנשים שזה עתה פגשתם על כוס תה  ופשוט להנות ולהעריך את הדברים הפשוטים בחיים כמו זריחה ושקיעה שצובעת את ההרים והים באדום, להיבלע לאיזה ספר טוב בשעות החמות תוך כדי שאתם עובדים קצת על שיזוף, או סתם לנוח עם חיוך על הפנים מבלי להסתכל בסמארטפון יותר מדי, מבלי לבדוק חדשות כל הזמן, פשוט ברוגע מוחלט.
תוכלו להוסיף לרוגע הזה עם תרגולי יוגה – דבר שניתן למצוא בקלות בהרבה קמפים ומלונות בסיני המציעים שיעורים.

הוסף תגובה