שני יתרונות של הידרופוניקה שאתם חייבים לדעת

נורות לד לגידול – אחת מהשיטות שהחלה לכבוש את העולם והגיעה גם לארץ היא הידרפוניקה שיטה זו זכתה לכך בזכות ולא בחסד שכן יש לה יתרונות רבים. הידרפוניקה היא בעצם שם כולל למספר שיטות גידול שלכל אחת יש את אותה המטרה להצליח לגדל צמחים ללא אדמה אם בעבר הרעיון הזה היה נשמע רחוק כיום בישראל ניתן לראות חממות שלמות עם מערכות מסובכות בגידול הידרופוני.

 במאמר זה נכיר שני יתרונות שאתם חייבים לדעת לפני שאתם תחילים לגעת בנושא המרתק של גידול הידרופוני מאמר זה יציג לכם את היתרונות האלו על מנת שתכירו את השיטה טוב יותר.
מה כוללת המערכת של גידול הידרופוני?
על מנת להבין זאת איך המערכת מצליחה לגדל בקלות צמחים ללא אדמה. בתהליך הגידול של הצמח מתבטא בעובדה שהוא בעצם מבצע חילוף חומרם באמצעות יונים. בגידול באדמה מעניק לו את הצרכים הדרושים שלו. בתהליך זה על האדם לספק לו את הצרכים האלו על ידי אור כמו נורות לד לגידול וכן סופח לחות על מנת ליצור לחות מתאימה לצמח.
ניתן לגדל את הצמחים בכל מקום
אם בעבר החקלאות התבססה על המאפיינים של הקרקע כיום  בזכות הגידול ההידרופוני הדבר לא משנה כי ניתן לגדל בכל קום שרק תרצו יש כאלו המגדלים במרפסת הבית וניתן למצוא גם במרכזי הערים. יש גם מחקר שמעיד שגדלים גם  במקומות מיוחדים כך שבניגוד לעבר ניתן לגדל צמחים וירקות בכל מקום שרק תרצו מבלי להסתמך על המשאב הכל כך חשוב אדמה. ללא קרקע ניתן לגדל בעצם כמויות יותר גדולות של צמחים וירקות כי אין צורך להתבסס על כך.
חסכוני בשטח
נורות לד לגידול – החקלאות תופסת את מרבית שטחו של כדור הארץ. בשיטה הרגילה לגידול שחייבים קרקע על מנת לגדל צמחים וירקת נהרסים יערות ובעלי חיים נכחדים כי אין להם מקורות מחיה בשיטה הידרופונית אין צורך בקרקע כלל אז ניתן להשאיר את היערות ולגדל את הצמחים בשיטות אחרות. בגידול ההידרופוני אפשר להשאיר את הטבע כמו שהוא ועדיין ליהנות מירקות טריים ואיכותיים.

 

הוסף תגובה