מתי כדאי להיעזר בהדרכת הורים?

הרגע הזה, שבו תינוק חדש מגיח לאוויר העולם ומצטרף למשפחה, הוא רגע קסום. החיבור בין האם לתינוק הוא רגע שבו אנחנו עדים לפלא הבריאה. מכאן, אנחנו מתחילים את ההרפתקה המשותפת שלנו, אנחנו ההורים והתינוק, שיהפוך לפעוט, ואז לנער או נערה, ואחר כך לאדם בוגר שמנהל את חייו ואחראי למעשיו. ממש מרגע הלידה, אנחנו מקנים לתינוק החדש שלנו ערכים ומסייעים לו לבחור על מנת שיגדל להיות מבוגר מועיל ומאושר. לא תמיד אנחנו יודעים איך לעזור לילד שלנו לבחור נכון – וגם לא תמיד אנחנו מסתדרים בעצמנו, עם האתגרים שהוא נקלע אליהם במהלך חייו.

אנחנו יודעים, שלהיות הורה זה לא תמיד פשוט. לא תמיד ברור לנו שאנחנו מגיבים בדרך הנכונה ביותר; לא תמיד אנחנו מצליחים "להשתלט" על משבר ולהעביר לילדים שלנו מסר שמסייע בפתרונו. כל הורה לפעמים עומד חסר אונים אל מול הילד שלו, ושואל את עצמו – "מה עשיתי לא בסדר?"

חשוב שתדעו, שברגעים כאלה – אתם לא חייבים להיות לבד. השילוב, בין יכולות ההורות שלכם שמתאימות בדיוק לצרכים של ילדיכם, לבין הידע שלנו בחינוך – יעלה את הדרך הנכונה להתמודד, וינחה אתכם דרך המשבר, אל פתרון שיביא שלווה אל הבית ויחזק את העקרונות שאליהם אתם מחנכים. צריכים עזרה? אל תתמודדו לבד! פנו לאנשי מקצוע, שיעזרו לכם לחשוב מחוץ לקופסה ולמצוא את דרך ההתמודדות היעילה והמתאימה לכם ביותר!

הדרכת הורים – מה זה בכלל?

תתפלאו אולי לדעת, אבל חלק גדול מההתנהגויות של הילדים שלכם יכול להיות מוסבר גם על ידי שלבי ההתפתחות שלהם או צרכים ושינויים שלא נתתם עליהם את דעתכם. אנשי חינוך מקצועיים, אשר הוכשרו בתחום של הדרכת הורים והתנסו בליווי הורים רבים עם בעיות משבר בחינוך ובגידול של ילדיהם, עשויים לסייע לכם להאיר דרכים, פתרונות, טכניקות, דרכי תגובה או בחירות, שיסייעו בתקשורת, בליווי ובתמיכה בילד שלכם, לקראת פתרון הבעיה או האתגר. החשיבה ביחד על פתרונות למשברים המלווים את חייכם (או רק את חיי הילדים שלכם) תסייע ליצירת אווירה אוהבת ומשתפת בבית, ותשפר את חיי כל בני המשפחה, כולל שאר האחים שבוודאי מושפעים מהתהליך המתרחש בבית, בין אם תרצו בכך או בין אם לאו. האפשרות לקבל הדרכה, תסייע להבין מה באמת קורה עם הילדים שלכם, איך אתם יכולים לעזור להם להתמודד ומה אתם צריכים לעשות, על מנת להביא את האתגר מולו אתם עומדים – לפתרון מוצלח.

מתי הורים צרכים עזרה בדרך כלל?

לאורך חייו של הפעוט, הילד, והנער, ישנן תקופות או אתגרים משותפים, בהם הורים רבים מסתייעים בהדרכת הורים מקצועית, כמו למשל:

הבחירה בליווי מקצועי, תאפשר לכם לתת מענה איכותי לילדים שלכם ולהחזיר את השלווה והחברות לבית.

הוסף תגובה