זקוקים לתוספת אבץ? הכירו את הספירולינה

זקוקים לתוספת אבץ? הכירו את הספירולינה

אולי אתם בכלל לא מודעים לכך אבל ייתכן מאוד ויש לכם מחסור באבץ. למעשה, יש אפילו סיכוי גדול עוד יותר שאתם לא יודעים מה מחסור זה אומר וכיצד מחסור זה פוגע בבריאות שלכם.

ובכן, רבים מהסובלים ממחסור באבץ חווים תופעות כמו חילופים תכופים במצב הרוח, אגרסיביות, דיכאון, תסמונת קדם וסתית ואפילו ADHD. מחקרים אף הראו כי ילדים שסובלים ממחסור באבץ יראו תסמינים של היפראקטיביות, בעיות התנהגות ובעיות שינה. סימפטומים נוספים של מחסור באבץ יכולים לבוא לידי ביטוי בבעיות בתהליך הגדילה, ירידה משקל, בעיות וליקויים בתחושת הטעם והריח, בעיות עור כגון פסוריאזיס או אקנה, נשירת שיער, עיכוב בהחלמת פצעים, עיוורון לילה, כתמים לבנים על הציפורניים ואפילו עיכוב בהתפתחות המינית.

חשוב להבין כי שימור אקולוגיית הגוף שלנו פירושה בניה וחיזוק המערכת החיסונית שלנו ובהקשר זה אבץ משחק תפקיד חשוב. מאפיין זה יכול להסביר מדוע אבץ חיוני לנו כל כך בהגנה מפני זיהומים ותופעות נוספות כמו הצטננות אפילו.

מגשי פירות מעוצבים – קסם הפרי

לאבץ יש עוד תפקידים. אחד מהם הוא לווסת את רמות הלחץ שאנחנו חשים. והורדת רמות הלחץ והסטרס, כפי שכולנו יודעים, קשורה בקשר הדוק ליכולת שלנו לתפקד היטב ביומיום וגם קשורה ליכולת שלנו ליהנות מהחיים.

תפקיד נוסף שמיוחס לאבץ בגלל מאפייניו הייחודיים הוא הגנה על תאי הגוף מפני רדיקלים חופשיים. למרבה הצער, רעלנים דוגמת קרינה, זיהום אוויר, סיגריות ועוד נמצאים כל העת מסביבנו ואלו מפזרים רדיקלים חופשיים. הרדיקלים החופשיים מחישים את תהליך ההזדקנות, מסכנים את הלב שלנו ואף מגדילים את הסיכוי ללקות בסרטן. התשובה לרדיקלים האלו היא אנטי-אוקסידנטים, בעברית: נוגדי חמצון כגון אבץ. האבץ למעשה מנטרל את הרדיקלים החופשיים, מפחית אותם או לפחות מונע חלק ניכר מהנזק שהם מחוללים בגוף.

לבסוף, אבץ הוא מינרל חיצוני החיוני מאוד לגופינו, כלומר זה הוא מינרל שדרוש לגוף שלנו כדי לתפקד וחייבים לשלב אותו בתפריט שלנו, כי הגוף שלנו לא מייצר אותו בעצמו. וכאן בדיוק נכנסת לתמונה ספירולינה.

נעים מאוד, ספירולינה

ספירולינה היא למעשה אצה שמכילה אבץ באופן טבעי. היא עשירה מאוד בכל נוגדי החמצון, יותר מכל מקור מזון מלא אחר לרבות – אבץ, נחושת, סלניום, מנגן, חומצת אמינו מתיונין, בטא קרוטן, ויטמין E, ויטמין 1B ו-6B. בנוסף, הספירולינה עשירה בכלורופיל, יותר מנבט חיטה וגם יותר מאלפלפה.

לספירולינה יש יתרונות בריאותיים נפלאים רבים עד כי די קשה לפרוס את כולן כאן. אך ננסה בכל זאת לשפוך אור על כמה מהיתרונות. כך שאם יש לכם מחסור באבץ, כמו לרבים אחרים, אז כדאי לכם לשקול בכובד ראש להוסיף ספירולינה לשגרת חייכם.

כי הספירולינה תעזור לכם להאבק בוירוסים אך גם במחלות כרוניות כמו איידס או הרפס. היא יעילה במניעת סרטן, היא נחשבת לנוגדת חמצון רבת עוצמה והיא מסייעת לחולי סכרת. הספירולינה גם עוזרת להוריד רמות כולסטרול, מסייעת להתגבר על אנמיה, עוזרת לנו להתגונן מזיהומים מסוגים שונים ומחישה החלמה של כוויות. ספירולינה יכולה לסייע גם במקרים של בעיות אכילה כגון אנורקסיה או בולימיה ויש לה גם יכולת להגביר את רמות האבץ כדי למנוע ADHA או תסמונת קדם וסתית.

אם לא די בזה, אז הספירולינה יעילה גם במקרה של אקנה ובעיות עור נוספות, היא מהווה מקור לחלבון ולחומצות אמינו, עשירה מאוד במינרלים ולא פחות חשוב מכך, היא מעניקה לנו בוסט רציני של אנרגיה.

אם לכתוב את האמת, אז יש עוד כמה סיבות טובות להתחיל לשלב ספירולינה בחיינו, אך נראה לי שהצגתי לכם רשימה מספיק מרשימה של סגולות בריאות.

על ספירולינה ועל מזונות על

הוסף תגובה