מזג אוויר בדרום איטליה

דרום איטליה מאופיין במידה רבה על ידי אקלים ים תיכוני טיפוסי עם חורף קל וגשום וקיץ חמים ויבש. רק בהרי האפנינים האקלים הופך לאירופאי יותר כאשר על הפסגות הגבוהות ביותר, האקלים הוא אלפיני עם חורף קר ומושלג וקיץ מתון.לאורך קו החוף של הים הטירני האקלים הוא ים תיכוני, עם קיץ חם, ארוך ויבש מאוד.

ככל שמדרימים יותר האקלים חם ויבש יותר במהלך הקיץ. לאורך החופים של דרום איטליה, בחודש יולי, הטמפרטורות הממוצעות הן מעל 25° צלזיוס.האזורים היפים ביותר בדרום איטליה הם החופים הדרומיים של סיציליה וסרדיניה, שם יש גם ערכים של פחות מ 300 מ"מ בשנה.באופן כללי, עם זאת, הגשם מסתכם בסביבות 500/600 מ"מ בשנה, אשר מתרכזים בדרך כלל בין הסתיו, החורף והאביב. השלג נמצא במהלך החורף על פני האפנינים בדרך כלל בגובה של מעל 1,500 מטרים.

יעד טיול פופולארי עם קו חוף יפהפה, עיירות ציוריות, יין טוב ואוכל מצויין. חוף אמלפי, דרום איטליה

מתי מומלץ לטייל בדרום איטליה

בגלל האקלים המתון טיול בדרום איטליה הוא מעשי כמעט בכל שנה. בהחלט הזמן הטוב ביותר לביקור בדרום איטליה במהלך השנה הוא בעונות הביניים, כלומר באביב ובסתיו כאשר החודשים הטובים ביותר הם מאפריל עד יוני ומספטמבר ועד אוקטובר.חודשי הקיץ הם נהדרים עבור אלה שרוצים לנפוש הרבה בים שכן מזג האוויר עשוי להיות חם ויבש והאזור ידוע בחופיו המדהימים.

הוסף תגובה