מתי מומלץ לטוס לזנזיבר

זנזיבר הוא חלק ממדינת טנזניה הממוקמת במזרח אפריקה. זהו ארכיפלג באוקיינוס ההודי, בקרבת החוף המזרחי של טנזניה והאקלים בו הוא טרופי עם ארבע עונות שונות: שתי עונות יבשות, אחת קצרה, אחת ארוכה ושתי עונות גשומות, אחת קצרה ואחת ארוכה.

חודשים ינואר ופברואר הם הפופולריים ביותר לחופשה בזנזיבר

מיוני עד ספטמבר זו העונה היבשה ארוכה כאשר לכל אורכה כמויות נמוכות של גשמים וטמפרטורות ממוצעות סביב 25 מעלות. טמפרטורות הלילה אינן שונות בהרבה מטמפרטורות היום אך באופן כללי צפוי שיהיו נמוכות במעט. במהלך היום צפוי שיהיה חם בעונה זו. במהלך השנה כולה בזנזיבר ניתן לצפות ל 7-8 שעות שמש ביום בממוצע. במהלך יוני עד ספטמבר השמיים צפויים להיות כחולים ובהירים. זנזיבר פחות צפוף ועמוס בתקופה זו של השנה מאשר בעונה היבשה הקצרה בחודשים ינואר ופברואר.

מאוקטובר עד דצמבר הטמפרטורות נוטות לעלות לעתים קרובות מעל 30 מעלות, גשמים קצרים יורדים וזו בדרך כלל תקופה עם לחות גבוהה מאוד. תיירים עדיין מבקרים בזנזיבר בתקופה זו של השנה, בעוד מזג האוויר הופך לבלתי צפוי מרגע לרגע, עדיין מובטחות תקופות של אור שמש. עם זאת, פסטיבל הצום המוסלמי של הרמדאן מתקיים בסביבות דצמבר וינואר, עם תאריך המשתנה מדי שנה, ומסעדות וחנויות מקומיות רבות נסגרות במהלך היום. אפשרויות הלינה מצטמצמות גם כן, אם כי הרזורטים ואתרי הנופש פתוחים כרגיל.

ינואר ופברואר הם למעשה העונה היבשה הקצרה ונחשבים לעונה הפופולרית ביותר לבקר באיים. החום מגיע לשיאים ממוצעים של כ-29 מעלות, קיים סיכוי קטן מאוד לגשם, אך הלחות עדיין נשארת גבוהה. בעונה זו ייתכן שהטמפרטורות יטפסו בימי שיא גם לכיוון ה-39 מעלות אם כי זה קורה לעתים רחוקות מאוד.

מחודש מרס עד מאי מגיע הגשם המונסוני הממושך והכבד. ובתקופה זו מומלץ להנמנע מלהגיע לזנזיבר שכן הגשם יכול להימשך ימים רצופים. עדיין השמש יוצאת בין הגשמים ואופייני שיופיעו ימים עם 6 שעות שמש אך עדיין תקופה זו לא מתאימה ממש לנופש באי.

האקלים בזנזיבר מושפע באופן ישיר מהקרבה שלו לקו המשווה והמצב באוקיינוס ההודי. הוא הרבה יותר קריר מאשר האזור היבשתי של טנזניה שכן הוא מוקף בים ומקבל משבי רוח קרירה לעיתים קרובות. בזנזיבר, כמו מקומות רבים אחרים באפריקה ניתן לראות יותר ויותר מזג אוויר בלתי צפוי וחסר תקדים בעקבות שינויי אקלים המתרחשים בעולם בכלל ובאזור בפרט כך שאין באמת ביכולתינו לחזות בדייקנות.

הוסף תגובה