שימוש בשמנים אתריים כל הזמן מביא לרמת התנגדות גבוהה למחלות

בכדי להתגבר על מחלות החורף יש לחזק את המערכת החיסונית.

האומנם אפשר לחזק את המערכת החיסונית בעזרת הארומתרפיה?
השמנים האתרים יכולים לחזק את התגובה החיסונית בשתי דרכים:
1. על ידי התנגדות ישירה למיקרו-אורגניזמים המאיימים
2. על ידי המרצת פעילותם של האיברים והתאים הנלחמים בהם

מספר שמנים עושים פעולות אלה ואילו הן: ברגמות, אקליפטוס, לבנדר, עץ התה, אנגליקה, קינמון, וטיבר, קמומיל ורברנסה. אלו  פועלים נגד מגוון רחב של בקטריות וחיידקים ובה בעת מגבירים את התגובה החיסונית.
בכדי להבין את הוויתם אפרט את תכונותיהם:
אנגליקה – בעל כושר טיהור, מעולה לשימוש בזמן שפעת ומחלות ויראליות, אפרודיזיאק. בשימוש במבער השמן הוא מעולה לטיפול  בהצטננות, נוגד דיכאון למחלות החורף,  נותן תחושה נעימה ועוזר לגוף  להיפטר מרעלים.
קינמון – שמן הקינמון נפלא לימי החורף עקב היותו שמן מחמם מאוד. מצוין בטיפול בהתקררות ואף גם לחולשה,  מקל על הנשימה בעת הצטננות, משמש בטיפול מונע למחלות החורף ומחזק את מערכת החיסון .
וטיבר – אחד השמנים הטובים ביותר לחיזוק מערכת החיסון, זאת עקב תכונותיו כאנטיספטי וכאפרודיזיאק. שמן הוטיבר הינו שמן מאזן, מרגיע ומשרה שלווה (היפראקטיביים לא יתחברו לשמן הזה כי הוא מייצב אותם). תורם לחיזוק מערכת החיסון ע"י חיזוק כדוריות הדם האדומות ושיפור זרימת הדם בגוף. טוב במיוחד לסימפטומים הקשורים במתח.  שמן הוטיבר נחשב כשמן נשי, שכן הוא מטפל   בכל בעיות גיל המעבר ובעיות הורמונאליות. בהודית שמן הוטיבר נקרא 'שן השלווה' ואכן שמן זה הוא מרגיע מאוד, מקל על מתחים, מפחית תחושות חרדה ומסייע נגד נדודי שינה.
רברנסה – תכונותו  העיקרית הינה אנטי בקטריאלית, קוטל חיידקים ומחזק מערכת חיסון. לכן שמן זה מעולה לחיזוק מערכת החיסון. כמו כן הוא שמן בטוח לילדים ומעולה למחלות החורף.
קמומיל – הקמומיל הינו אחד מעשבי המרפא העתיקים בעולם! תכונותיו הבולטות הן חיזוק מערכת החיסון, יצירת תאי דם   לבנים ומניעת התפתחות דלקות משניות. עקב תכונותיו האנטי דלקתיות הינו מעולה לכל סוגי הכאבים, יחד עם זאת הינו אנטיספזמודי אנטי אלרגי  והינו בטוח לשימוש לילדים ולתינוקות.

אנשים המשתמשים בשמנים אתריים כל הזמן כחלק מן הרחצה היומית והטיפול בעור מפתחים רמת התנגדות גבוהה למחלות ונוטים "להידבק" פחות מחיידקי שפעת ואם הם חולים התאוששותם מהירה יותר מאלה אשר לא משתמשים בשמנים אתריים.
כאשר הדלקת חוזרת או מתמשכת והמערכת החיסונית נחלשת יש להמשיך את הטיפול בשמנים אתריים  במשך חודש לפחות כך שנוסף על דיכוי המיקרו אורגניזמים בגוף, תתחזק המערכת החיסונית כולה ותוכל לעמוד בפני התקפות חוזרות.

הוסף תגובה