טיפים לראיון עבודה טלפוני

לעצור בצד

בחלק מהמקרים, שיחת הטלפון ממקום העבודה תפתיע אתכם באמצע פעילות אחרת, כמו למשל נהיגה, או בסביבה רועשת ועד שתספיקו להתאפס על עצמכם, אתם עלולים לפספס את ההזדמנות להשאיר את הרושם החיובי שרציתם להשאיר. לכן, אם ניתן, אמרו למראיין שאתם צריכים לסיים משהו ושתתקשרו אליו בעוד חמש דקות כדי לקיים את הראיון. חמש הדקות הללו (לא יותר כי אתם עלולים לפספס את ההזדמנות) הם די זמן כדי 'לעצור בצד', לנשום עמוק, לגלגל בראש כמה תשובות טובות לשאלות ששואלים בראיונות ולהכנס לראש המתאים לראיון. הכינו דף ועט למקרה שתרצו לרשום חלק מהפרטים שיציין המראיין בטלפון בזמן הראיון, כדי שהכל יהיה מסודר לכם מול

העיניים ויקל עליכם לענות על השאלות.

מקצועיות

בדרך כלל מי שמבצע ראיונות טלפוניים הוא מישהו שתפקידו לעזור למי שאחראי על איוש המשרות בחברה ומטרתו העיקרית היא לוודא שאתם מתאימים מקצועית לתפקיד מבחינת הניסיון המקצועי בעבר והמיומנות שאתם מפגינים בתחום במענה שלכם לשאלות. לכן חשוב להבין כבר בשלב מוקדם של השיחה מהי בדיוק מהות התפקיד שאליו מראיינים אתכם ואילו צורות חשיבה והתנהלות חשוב שתפגינו בראיון . אל תהססו לשאול שאלות הבהרה נוספות לפני שאתם נכנסים לעומק הראיון.

יוזמה

המראיין הטלפוני מחפש לא רק מענה נכון ורהוט לשאלות שישאל אתכם, אלא גם ערכים מוספים כמו דינמיות ויוזמה. מבלי להאריך יותר מידי בתשובות או להטות את השיחה למקומות משניים, נסו לשלב בתשובות שלכם תוספות שישאירו רושם חיובי. שלבו בתשובות דוגמאות אישיות קצרות להצלחות שלכם ממקומות עבודה קודמים, גלו עניין ובקיאות במקום העבודה הפוטנציאלי ושדרו מידה נכונה של התלהבות מהמשרה שמציעים לכם . בתום סדרת השאלות, אל תהססו להוסיף עוד מידע שיכול לעזור לכם לצבור נקודות כמועמדים טובים למשרה המבוקשת.

אנרגיה

האנרגיה שאתם משדרים בראיון טלפוני חשובה לא פחות מזו שבראיון עבודה פרונטלי והיא חייבת לעבור גם באמצעות טון הדיבור והגישה שלכם לראיון ולמראיין. הקפידו להיות רציניים ומקצועיים במענה שלכם לשאלות אך גם לשדר קלילות, פתיחות וחביבות לאורך הראיון. המראיין רוצה לקבל את הרושם שאתם אנשים שנעים לעבוד איתם ושיש להם עניין אמיתי ומוטיבציה למלא את התפקיד המדובר בהצלחה, כך שטון הדיבור והחמימות וההתלהבות שתעבירו דרכו, חשובים לפעמים לא פחות מרמת הידע המקצועי שתפגינו בראיון.

הוסף תגובה