אימוץ כלבים – לעשות את זה נכון

אימוץ כלבים – לעשות את זה נכון

אין ספק שאחד הרגעים הכי מרגשים, כיפיים ומשמחים שיש בחיים, זה הרגע בו אנחנו בוחרים לאמץ כלב. לא משנה באיזה גיל אנחנו עושים את זה, בין אם אנחנו עושים את זה בתור ילדים שההורים מרשים להם לאמץ כלב בפעם הראשונה ובין אם אנחנו עושים בתור נערים או נערות, זוג צעיר ואפילו מעבר לכך. זה רגע שכולו שמחה וכיף, אנחנו מכירים חבר חדש, מכניסים בן משפחה חדש הביתה.

אך בשביל שזה יקרה בצורה טובה ונכונה, באופן כזה שאנחנו גם נהנה ממנו, הוא יקבל בית חם ובכלל שהתהליך יתבצע כנדרש, הרי שאנחנו צריכים לעשות אותו לפי הספר, כפי שמותר וצריך לעשות. כי בניגוד למה שנהוג אולי לחשוב, לא בכל מקרה ולא מכל מקום זה נכון לאמץ כלבים.

נתחיל מהבסיס, אימוץ כלב חייב להתבצע דרך עמותת בעלי חיים או דרך אנשים פרטיים שנולדו להם גורים והם מבקשים למסור אותם לאימוץ. יש אופציות נוספות שאפשר לבחון, כמו אימוץ כלב מווטרינר שאסף אותו עד שהוא ימצא בית, אך בשום פנים ואופן אסור לקנות כלבים כמו שנהוג להציע במקומות שונים. כן אפשר ואף נהוג במקרים רבים לשלם לעמותה ממנה אנחנו מאמצים את הכלב, סכום סמלי בתור תרומה או בתור תשלום על שירותים מסוימים שהם העניקו לנו במהלך האימוץ (נניח והם ביצוע עיקור או סירוס, נניח והם דאגו לחסן את הכלב לפני שמסרו לנו את האימוץ).

תמיד עדיף לבדוק את האופציה של אימוץ כלבים על פני כל אופציה אחרת ולו מסיבה מאוד פשוטה, ישנם הרבה מאוד כלבים שנמסרים לעמותות במקרה הטוב, ובמקרה הרע עמותות רבות אוספות כלבים משוטטים או כאלה שנזרקו על ידי בעליהם ואין להם בית. אם לא יאמצו אותם, הרי שעלול להמית אותם. דרך זה שאנחנו מאמצים, אנחנו בעצם מצילים אותם.

כיצד מאמצים כלב לבית?

יש תורה שלמה שעוסקת בנושא זה אך חשוב לדעת את העקרונות הבסיסיים של אימוץ כלבים.
ראשית, אנחנו צריכים להיות מוכנים לכך נפשית, פיזית, כלכלית. אימוץ כלב זה לא רק עניין להביא כלב הביתה ולשחק איתו, זה אומר להוציא אותו 2-3 פעמים ביום, לתת לו אוכל ושתייה, לקחת אותו לוטרינר, לתת לו תשומת לב, להתמודד עם פחדים וחרדות שיש לו, להתמודד עם העבר שלו ועוד.
שנית, זה מחייב אותנו להתאים את הבית בשבילו ולהתאים אותו לבית. למשל, ללמד אותו לא לעלות על הספה, לא לעלות על המיטה, לא לנבוח או לנשוך אורחים, בטח שלא את בני הבית. דברים בסיסיים אך כאלה שיכולים להיות מורכבים.

שלישית, אנחנו צריכים לזכור אימוץ כלב זה לכל החיים, אנחנו לא נאמץ ואז נמסור. לכן כשאנחנו מאמצים עלינו לקחת את זה בחשבון, לחשוב אם אנחנו מסוגלים, אם אנחנו רוצים והכי חשוב לחשוב מה אנחנו יכולים לספק.

הוסף תגובה