חדש בדרום: בית ספר למדעי הבירה

תשכחו מהפרסומות של גולדסטאר ("תגיד תודה שאתה גבר"), תשכחו ממבשלה בממדים של קרלסברג והכירו את בירה קרמזינה, המיוצרת במבשלה ביתית בידי אישה בשם הדס קרמזין. לאחר טרגדיה שחוותה, היא התרוממה והפכה להיות מבשלת בירה ומייסדת בית ספר להכנת בירה ביתית

בתוך בית במושב תלמי יפה שבמועצה האזורית חוף אשקלון פועלת לה מבשלת בירה. זוהי מבשלה ביתית אמיתית שמייצרת בירה כבר שלוש שנים וחצי תחת המותג “קרמזינה”. מי שמנצחת על המבשלה היא הדס קרמזין, בת 50. הרעיון הוא דווקא להכין את הבירה בתנאים ביתיים, וזה הסוד של הבירה.

קרמזין החלה את דרכה בבישול בירה ביתית לאחר שבמהלך שוק איכרים שהפיקה במסגרת עבודתה כמנהלת תחום תיירות במועצה היה דוכן של בירות ביתיות. כשהיא טעמה את הבירה היא הבינה שזה עולם אחר. “הטעם פשוט משכר חושים”, היא אומרת. “אני מאוד אוהבת את המטבח, את העולם הקולינרי, לבשל, טעמים, אנשים, לשתות אלכוהול, אירועים. כשגיליתי שגם גיסי דני, שהינו יינן במקצועו, מבשל בירות, זה לגמרי הטריף אותי. הוא הסביר לי שזה עסק פשוט ושגם אני יכולה לבשל בעצמי בבית באמצעים מינימליים ובהשקעה כספית נמוכה. קבעתי עמו, הוא לימד אותי את רזי הבישול הביתי, ומשם פרחתי. לכן הבירה נושאת את הסלוגן: ‘קרמזינה – באה מאהבה’”, מספרת קרמזין.

אבל היא לא הסתפקה רק בהכנה של בירה ופתחה בית ספר לבירה, שבו היא מעבירה קורסים וסדנאות שעוסקים בהכנה של בירה ביתית. הקורסים והסדנאות מועברים בתוך ביתה של קרמזין, בתחומי המטבח והסלון שלה. מפעל בירה של בן אדם אחד.

אז כמה זמן לוקח להכין בירה? קרמזין אומרת כי הזמן שנדרש לבישול הוא כשלוש שעות. הבירה מוכנה לביקבוק בתוך 10 ימים בערך, וזמן התסיסה בבקבוק הוא שבועיים. “איכות וטעם הבירה נקבעים בעיקר על ידי חומרי הגלם שבהם אנחנו משתמשים, לכן אני על איכות לא מתפשרת ובוררת בקפידה חומרי גלם מהאיכות הגבוהה ביותר. ארבעה בסך הכול: הראשון – מים מינרלים. השני – לתת, שזהו בעצם דגן עתיר בעמילן. השלישי – כשות, מדובר בצמח ממשפחת הקנאביים (שממנו מכינים קנאביס), המהווה מעין חומר משמר של הבירה ואף אחראי למרירות של הבירה. והאחרון – שמרים. בירה זה עניין של ניסוי וטעייה. כל היופי בבירה שכל אחד יכול להתאים את הבירה שהוא בדיוק אוהב: בטעם – יותר מתוקה, פחות מתוקה; ברמת האלכוהול, בצבע – צבע בהיר, צבע כהה יותר; ובמרקם. הבירה שאני מכינה נקראת 'אייל': בירה סמיכה, בירה שממלאת אותך, כך שאת לא מרגישה צורך לנשנש בייגל’ה או זיתים ליד”.

לפרטים נוספים ויצירת קשר בקרו באתר קרמזינה

הוסף תגובה