עורך דין צוואות וירושות – סכסוכי ירושה

לאחר פטירתו של אדם עולה השאלה בין קרוביו כיצד יחולק עזבונו ולמי. המקרים היותר פשוטים הינם בהם המנוח לא הותיר אחריו צוואה שאז עזבונו יחולק בין יורשיו ע"פ דין בהתאם להוראות חוק הירושה. במקרים בהם הותיר אחריו המנוח צוואה שערך בחייו, וככל שהוראות הצוואה משנות את החלק של מי מהיורשים ע"פ דין, לעיתים מתעוררים סכסוכי ירושה בין היורשים ע"פ דין ומי שרואה עצמו נפגע מהוראות הצוואה. טרם נקיטת הליך בענייני ירושה, מומלץ להתייעץ עם עו"ד שזהו תחום עיסוקו.

פתרונות לסכסוכי ירושה – הסכם בין יורשים:

לא תמיד הדרך לתביעות הדדיות בבית המשפט היא הדרך הנכונה בנסיבותיו של כל מקרה ומקרה. ישנם מקרים בהם ניתן להגיע להסכמות בין יורשים ולויתורים הדדיים, כדי לא להחריף את הסכסוך בתוך המשפחה. עורך דין העוסק בתחום הירושה, יבחר אם כן, טרם נקיטת הליכים בבית המשפט, לנסות ולהביא את הצדדים לכדי הסכם בין יורשים ולתת לו תוקף של פסק דין בהסכמת כלל היורשים. לעיתים אף מינוי מנהל עיזבון זמני, כאשר כלל היורשים מבינים כי מנהל עיזבון הינו צד אובייקטיבי אשר ישמור על העיזבון עשוי לסייע בגיבוש הסכמות משפחתיות.

עורך דין צוואות וירושות – הגשת התנגדויות:

ככל ולא ניתן להגיע להסכם בין יורשים אין מנוס מלהתחיל בהליכים משפטיים. ככל ומי מהיורשים מעוניין להביא לביטול צוואה, עליו להגיש בקשת התנגדות לצו קיום צוואה, כך הדין למי שמתנגד לצו ירושה. על כתב ההתנגדות להכיל את נימוקי ההתנגדות לצוואה בצירוף עילות ההתנגדות ולתמוך את הטענות התצהיר. טרם הגשת ההתנגדות או כל מסמך משפטי אחר כדאי להתייעץ עם עורך דין צוואות וירושות המתמחה בתחום הירושה. לעיתים מומלץ לבצע פעולות מקדימות ובירורים אודות המנוח, מצבו הרפואי בעת עריכת הצוואה, וכן בירורים עם אנשים שהיו קרובים למנוח בחייו. יודגש כי לא כל הרגשת קיפוח מצד היורש מצדיקה הגשת התנגדות לצוואה, ויש לבחון כל מקרה בשים לב לראיות אשר יכולות לתמוך בטענות ההתנגדות

בחירת עורך דין בעל נסיון בתחום הירושה יכול להגדיל את סיכויי הזכייה בכל תיק ותיק, תוך הימנעות מהליכי סרק מיותרים ובזבוז משאבים.

הוסף תגובה