מה זה שיקום מקצועי ביטוח לאומי

מה זה שיקום מקצועי ביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי בנה מודל ארצי כדי לקדם בתחום הלימודי אנשים בעלי מוגבלויות שונות. עיקרי התוכנית היא לבצע הכוונה מקצועית עבור כל אדם מוגבל המעוניין ללמוד כדי לרכוש השכלה ומקצוע לעתידו האישי.

בחירת התחום הלימודי יבוצע בהתאם לכישוריו של כל אדם, לאחוזי הנכות לו הוא זכאי, למגבלות הרפואיות שלו ואם הוא מעוניין בלימודי תואר או בלימודי מקצוע. 

שלבי התוכנית

תוכנית שיקום מקצועי ביטוח לאומי מאפשרת לאנשים מוגבלים כמו צעירים בעלי ליקויי למידה לעשות צעד מהותי בחייהם ולבנות לעצמם קריירה עתידית לאחר שיסיימו את הלימודים המוצעים להם.
לפני הלימודים עצמם הם לומדים במכינה, משלימים את השכלתם או לומדים את מיומנויות התעסוקה. לאחר מכן מגיע שלב הסדנאות ואסטרטגיות הלמידה, תוכנית השכלה גבוהה או הכשרה מקצועית בהתאם למסלול אשר נבחר והשתתפות בתוכנית סיוע להשתלבות בעבודה.

תנאים נלווים לסטודנטים הללו

מי שנמצא זכאי לעבור את כל המסלול הזה, מקבל מהמוסד לביטוח לאומי גם דמי שיקום הכוללים שכר לימוד, החזר הוצאות נסיעה, תשלום עבור צרכי לימוד, ספרים, שכר דירה, כלכלה, שירותי הנגשה ותמיכה ועוד.
המוסד מקצה למיזם זה אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים אשר מלווים את הסטודנטים ומעניקים להם הכוונה וסיוע בהשתלבות בתוכנית. זאת תוך הענקת סיוע לכל אחד מהסטודנטים על פי זכאותו. המימון הכולל אינו מכסה את כל העלויות.

הוסף תגובה