מהו מיקרוסקופ דיגיטלי? כל המידע

עם עידן הטכנולוגיה קיבלנו גם את המיקרוסקופ הדיגיטלי. מה האיכויות שלו? מה שונה בו ממיקרוסקופ רגיל? האם הוא שווה את המחיר? ננסה לעשות לכם סדר

מהו מיקרוסקופ דיגיטלי?

מיקרוסקופ דיגיטלי נראה כמו מיקרוסקופ רגיל אך עם התקדמות הטכנולוגיה והצבע ניתן לראות היום מיקרוסקופים עם מצלמה דרך המחשב. זה מאפשר תמונה חדה יותר וברורה יותר,הוא כולל פוקציות שאינן קיימות ברגיל.

יתרונות השימוש במיקרוסקופ דיגיטלי

-תמונה חדה וברורה יותר של האובייקט. ניתן להבחין בצורה נוחה יותר ומהירה יותר

-ניתן לשלוט באיזה גודל יראה האובייקט באמצעות המצלמה
-שיפור שדה הפוקוס באמצעות Depth From Defocus.מערכת עיבוד התמונה תבצע קומפוזיציה של כל האזורים המפוקסים בכל התמונות שנלקחו ותייצר תמונה אחת מפוקסת בכלאזור.
-באמצעות המצלמה ניתן לצפות מכמה זווית שונות.
-ביצוע כיול מדידה באופן אוטומטי
-אפשרות לצילום תלת מימד
-אפשרות בזיהוי תבנית האובייקט (Pattern Matching). איחוד תמונה ברזולוציה גבוהה.

דגשים בבחירת מיקרוסקופ דיגיטלי

בעת בחירה של מיקרוסקופ לשימוש צריך לשים לב לאיכות העדשה וסוג העדשה. כדי שהתוצאות יהיו טובות יש לקחת בחשבון שאסור להתפשר באיכות העדשה. יש לקחת בחשבון בחירה של סוג העדשה קבועה או משתנה, עדשות זום, עדשות עם מרחק פוקאלי גדול, עדשות רחבות ועוד.וכן את הסנסור שעוזרת לאיכות תמונה טובה. הרזולוציה של המיקרוסקופ נקבעת על ידי הסנסור. דבר נוסף שיש לקחת בחשבון בבחירת של מיקרוסקופ דיגיטלי הוא הסטנד.יש לבדוק לפני הקנייה אם הסטנד מתאים לצרכים שלנו,שהוא לא רועד בעת ביצוע עבודה,עם הוא נגד וויבריציות ועוד.

מחיר של מיקרוסקופ דיגיטלי

בגלל היותו מתקדם ומשוכלל יותר מיקרוסקופ דיגיטלי יהיה יקר יותר ממיקוסקופ רגיל אך יתרונותיו חשובים מאוד ומקלים בצפייה. עליכם לקחת בחשבון מה חשוב לכם יותר איכות או המחיר. מיקרוסקופ זה הינו שימושי במחלקות מחקר ופיתוח, בקרת איכות, מוסדות לימודים ,מוסדות ממשלתיים ועוד

הוסף תגובה