מכונת נספרסו – אין ספק שהיא המוצלחת ביותר לבית

מכונת נספרסו – אין ספק שהיא המוצלחת ביותר לבית

בשנת 1975 מהנדס שוויצרי צעיר בשם אריק פאבר, שעבד בתאגיד מוצרי המזון הענק נסטלה (Nestle), שם לב שאחד מבתי הקפה שמתחת לפנתיאון ברומא נהנה מתפוסה גדולה באופן משמעותי מבתי קפה דומים שהציעו פחות או יותר את אותה חוויה, בקרבת מקום.

בדיקה קצרה העלתה שבבתי הקפה השונים נעשה שימוש באותן מכונות קפה אבל בבית הקפה המועדף מפעילי המכונה (ה”בריסטות”) הקפידו לבנות לחץ אדים גבוה במיוחד לפני שהם אפשרו למים הרותחים לזרום דרך פולי הקפה הטחונים. הלחץ הגבוה דוחס יותר מים ואוויר דרך הקפה הטחון, היקף החמצון גדל, התמצית הנוצרת היא בעלת טעם עשיר יותר וגם שכבת הקצף (“קרמה”) הצפה מעליה היא עבה יותר.

המהנדס ניצל תובנה זו כדי ליצור מערכת להכנת קפה תוך שימוש בקפסולות קפה טחון סגורות הרמטית. נסטלה הקימה חברת בת בשם – Nespresso (שילוב של Nestle ו- Espresso) המייצרת ומשווקת עד היום מכונות ניידות ונייחות להכנת אספרסו, קפוצ’ינו (שליש תמצית קפה, שליש מים חמים ושליש חלב מוקצף) ולטה (תמצית קפה וחלב מוקצף) מקפסולות בטעמים שונים המיוצרות ונמכרות אף הן על ידי חברת נספרסו. המהנדס אריק פאבר שימש מנכ”ל נספרסו במשך עשרות שנים וקידם פטנטים נוספים בתחום, כגון קפסולות קפה ללא מכסה אלומיניום.

בבתים פרטיים ובתי עסק רבים בישראל ובעולם מוצבת מכונת נספרסו המאפשרת הכנה מהירה, קלה ופשוטה של כוס אספרסו, אמריקנו, קפוצ’ינו או לטה איכותיים. לפניכם סקירה אודות מכונות קפה מצוינות אלה ובה נפרט על הדברים המבדילים מכונת נספרסו ממכונות קפה אחרות, מגווני דגמי מכונות נספרסו המוצעות למכירה בישראל, סוגי קפסולות קפה שניתן לקנות עבור מכונת נספרסו, טיפים לבחירת דגם מכונת נספרסו המתאים ביותר עבורכם ועוד.

מה מיוחד במכונות נספרסו?

יש הרבה חברות שמייצרות מכונות קפה, מהן כאלה שזהו תחום עיסוקם היחיד (חברות כמו נספרסו, לוואצה וגאגיה) ואחרות (כגון פיליפס, דלונגי, גולד ליין, סימנס ועוד) עבורן מכונות קפה הן רק סוג אחד של מכשירי חשמל שהן מייצרות.

מכונות קפה נבדלות זו מזו בהספק (המתבטא גם בלחץ האדים שהן מסוגלות לייצר), בנוחות התפעול, בטיב הקצפת החלב, במהירות בה ניתן להכין באמצעותן כוסות אספרסו, קפוצ’ינו ולטה, באיכות החומרים והייצור, הצורך בתחזוקה, אורך החיים (כמה זמן תשרת אותנו המכונה עד שתתקלקל ונצטרך להחליפה בחדשה) ועוד.

יש מכונות המשתמשות בקפסולות, דומות לאלה של מכונת נספרסו, ויש מכונות הפועלות עם קפה טחון (ואז צריך גם מטחנת קפה למעט בדגמים יקרים בהם המכונה עצמה גם טוחנת את פולי הקפה).

מכונות נספרסו מוכרות כאיכותיות מאוד. הן מיועדות לפעול עם קפסולות הקפה המשובחות מתוצרת נספרסו ולכן טיב הקפה מובטח. בזכות הניסיון רב השנים בייצור מכונות קפה ניידות הפועלות עם קפסולות קפה, כל מכונת נספרסו מעוצבת באופן ההופך אותה לנוחה מאוד לשימוש ולתחזוקה. איכות חומרי הגלם והייצור מבטיחה אריכות ימים.

מגוון דגמי מכונות נספרסו

בתחום מכונות הקפה הניידות נספרסו היא החברה המציעה את מגוון הדגמים הגדול ביותר. בישראל נמכרים כ- 15 דגמים שונים שכולם פועלים עם אותן קפסולות קפה מתוצרת נספרסו. הדגמים נבדלים זה מזה בהספק, בעיצוב ובשיטת הקצפת החלב. יש מכונות נספרסו עם מתקן נפרד להקצפת חלב, אחרות עם צינורית קיטור להקצפה ידנית בכד נירוסטה ודגמים ובהם מיכל חלב, כך שהמכונה מקציפה בעצמה ומזרימה חלב מוקצף אל כוס הקפה.

מכונת נספרסו הזולה ביותר (ללא אפשרות להקצפת חלב) עולה כ- 200 שקלים, המכונה הזולה ביותר עם מקציף חלב עולה כ- 400 שקלים ומכונת קפה ניידת החזקה והאיכותית ביותר מתוצרת נספרסו עולה כ- 2,000 שקלים.

מגוון עצום של קפסולות קפה

אחד היתרונות המרכזיים של מכונת נספרסו הוא המגוון הגדול של קפסולות קפה שחברת נספרסו מציעה. בארץ נמכרים מעל ל- 30 סוגים שונים של קפסולות קפה למכונות נספרסו. ישנן קפסולות לפי ארץ המוצא של הקפה (למשל קפסולות של קפה שגדל בקולומביה, אינדונזיה, ניקרגואה, הודו, אתיופיה ועוד), קפסולות לפי שיטת הקלייה, קפסולות קפה בתוספת טעמים (וניל, קרם ברולה, קרמל, מוקה ועוד), קפסולות של קפה חזק יותר או פחות, קפסולות של קפה נטול קפאין ועוד.

מכונת נספרסו היא בחירה מצוינת עבור מי שמעוניין במכונת קפה הפועלת עם קפסולות. ייתכן שניתן למצוא מכונה זולה יותר אולם עם מכונת נספרסו איכות הקפה מובטחת והמכונה תחזיק מעמד זמן רב. חשוב לבחור בדגם המתאים לצרכיכם, יש לשים לב לשיטת הקצפת החלב ולהספק המכונה, כך למשל מומלץ לבחור דגם חזק עבור מטבחון בבית עסקבעוד שניתן להסתפק בדגם חלש יותר למשפחה בה יש חובב קפה בודד המכין כוס קפוצ’ינו אחת כל יום או יומיים.

הוסף תגובה