מים מרזים – טיפים לשתיית מים נכונה בדיאטה

מים מרזים – טיפים לשתיית מים נכונה בדיאטה

על כל משקה מזיק שמפרסמים לכם, יוצא גם משקה בריא, לכאורה, דיאטטי, משיב אנרגיה, ומצמיח כנפיים. בפועל, יכול להיות שהמשקה היחיד שבאמת מרזה ותורם לתפקוד תקין ובריא של הגוף נמצא מתחת לאף שלנו?

כבר שנים רבות שאנשים יודעים שדיאטות הן אינן מתכון בטוח להצלחה. אין פתרונות קסם ואין קיצורי דרך. כדי לשמור על משקל תקין ותזונה בריאה לאורך זמן – יש להתמיד ולא להסתמך על תהליך קצר טווח. זה לא מונע מאף אחד לצוץ עם דיאטה חדשה כל יומיים והבטחה לירידה במשקל. נוסף על כך כל יצרן משקאות מפתיע במגוון משקאות בריאים ודיאטטיים, עם ערכים תזונתיים גבוהים וסוכר נמוך. ובכל פעם, עוד ועוד קהל נופל שבוי בפני המוצרים וההבטחות האלו. אז אין לנו כוונה להטיף נגד כל מוצר ושיטה הטוענת להורדת משקל, וזה אפילו בסדר גמור ליהנות מדי פעם מכוס משקה כזה או אחר, אבל חשוב לנו לספר לכם, או לפחות להזכיר, שעכשיו, כשכבר כמעט בכל מקום תוכלו למצוא בר מים – הנותן לכם גישה צוננת, נקייה ומידית למשקה הכי בריא, זמין ויעיל לצריכה שוטפת. ולכל מי שנמצא בתחילתה או בעיצומה של דיאטה מסוימת מומלץ לבדוק לגבי בר מים מומלץ שיוכל לשמש אתכם במהלך הדיאטה שלכם.

נפלאות המים

עוד הרבה לפני שהאדם החל לצוד, הוא היה מלקט, כבר מיום היווצרו הוא גם שתה מים. אז נכון שאת המים בטעמים אפשר לזקוף לזכות האבולוציה, אבל התפקיד בסיסי של המים היה לשמור על גופנו מהתייבשות, אבל הם גם משמשים לתחזוקה תקינה שלו. חלק מתהליכי התחזוקה האלו כוללים חילוף חומרים, ניקוי רעלים והעלמת מצבורי שומן. שום משקה סינטטי ואפילו לא טבעי, מהווה חלופה מעשית שדואגת לגוף שלנו בצורה כזו. הקפדה על שתיה מרובה משפרת את תפקוד מערכת העיכול והכבד, ומאיצה את תהליך שריפת השומנים כפועל יוצא מכך. זהו בסיס מצוין לשמירה על משקל. כולנו גם יודעים שמחסור נוזלים בגוף יכול להוביל לסחרחורות, חולשה ואף התייבשות. שתייה של משקאות מסוכרים תגרום לגופנו לצרוך את הסוכר כמקור אנרגיה בגוף, ואם המחסור הוא רק בנוזלים – הסוכר הזה יצטבר ויהפוך לשומן. הצעתנו הראשונה בעניין – אם אתם צמאים, גם אם יש לכם מגוון אפשרויות – התחילו במים. יכול להיות שנתתם עכשיו לגופכם את כל מה שהוא צריך, וחסכתם ממנו את מה שהוא לא.

הצמא לדעת

אי אפשר לשבוע ממים, אבל אפשר להיעזר בהם למטרה זו. רעב וצמא הם שתי תחושות שהמוח מעביר לנו. באופן לא מפתיע, הן מאד קרובות אחת לשניה ולכן לעתים אנו טועים בעיבוד התחושה הזו, וכפתרון לצמא אנחנו אוכלים משהו. למעשה הכנסנו מזון מיותר לגופנו והצמא, כמו גם התחושה שלו – רק מתגברים. שתיית מים נותנת מענה ברור לתחושות האלה, ולכן כדי להתמיד בצריכה של מים מספר פעמים ביום, כך שלא תיווצר תחושת רעב או צמא פתאומית. גם את מהלך הארוחות כדאי מאד ללוות בשתיית מים. הם עוזרים לתהליך העיכול, מקדמים תחושת שובע ומצמצמים צריכה מיותרת של מזון משמין. משקאות אחרים יכולים להגביר את הרעב והצמא, מה שעלול להוביל לאכילה לא מווסתת, ובסופו של דבר להגדלת נפח הקיבה, מה שעלול להוביל להשמנה. תופעת הלוואי של צריכת מים צוננים ונקיים יכולה להסתכם במעט לחץ על שלפוחית השתן, מה שניתן לפתרון מהיר ופשוט.

טיפ טיפה ועוד טיפה

מים מהווים כ-74% מגוף האדם, אז למה שלא תיקחו עוד קצת מעצמכם? הסתובבו עם בקבוק מים, אפילו קטן, רצוי שלא מפלסטיק ושתו כשתרצו. הגוף שלנו זקוק בערך לשניים וחצי ליטר מים ליום. בקבוק מים ייתן לכם זמינות מרבית, ותמיד תוכלו למלא אותו במגוון מקומות הפוגשים אתכם במהלך היום. השתדלו לשתות, אפילו מעט, כל פרק זמן נתון, לצורך העניין בכל שעה, וזאת במטרה לספק לגוף תחזוקה שוטפת, ולהימנע מתחושת צמא ושובע. במידה ואתם מקיימים פעילות גופנית קחו בחשבון שהגוף שלכם איבד יותר נוזלים, ודאגו להשיב לו אותם. נסו להתחיל את הבוקר שלכם בלגימת כוס מים, ש”תאתחל” את הפעילות הפיזיולוגית שלכם לאותו יום. אה, ואל תשכחו ליהנות. הוסיפו למים שלכם דברים שישדרגו את טעמם ויתרמו לגיוון ולרעננות – פלח לימון, פרוסות מלפפון, עלי נענע, קוביות קרח ועוד דברים שיעלו חיוך על שפתיכם, ויעמיסו בריאות על גופכם.

הוסף תגובה