אופניים חשמליים ואיכות הסביבה בירושלים

ירושלים חרטה על דגלה את המאבק נגד זיהום האוויר ההולך וגדל בשנים האחרונות עם התרבות כלי הרכב בכביש. בעיר נעשות פעילויות רבות בנוגע לשמירה על איכות הסביבה , אחת מהן היא בדיקת זיהום אוויר בכלי רכב, בעיקר כלי רכב חשמלי, הפועלים על מנוע דיזל או בנזין. הבדיקות הללו נעשות באזורים המרכזיים בעיר ובסמוך לצירי התנועה המרכזיים. במידה והרכב נמצא תקין מבחינה תברואתית מודבקת עליו מדבקה עם תאריך. אם הרכב לא נמצא תקין, הוא נשלח למערך ברירות משפט של המשרד להגנת הסביבה לכתיבת דו"ח.

מדוע משקיעה עירית ירושלים מאמצים רבים בעניין? התשובה פשוטה, מריבת זיהום האוויר בבירה נגרם כתוצאה מריבוי כלי הרכב שפולטים חומרים מזהמים שגורמים לתחלואה רבה במערכת הנשימה ולתמותה בעקבות כך.
במסגרת המאמצים לשיפור איכות הסביבה בעיר ניתן לראות בעיר בעיקר צעירים (אך לא רק) שאמצו לעצמם פתרון נוסף לבעיית הזיהום שנגרמת מכלי רכב. האופניים החשמליים בירושלים מהווים נדבך נוסף שמאבק לשיפור איכות הסביבה. כיצד?
ü   שמירה אל איכות האוויר– אופניים חשמליים אמנם צורכים מעט דלק כדי לטעון אותם בחשמל, אך הדבר אינו בהשוואה לצריכת הדלק הרבה של כלי הרכב הרגילים. לכן הרכיבה על אופנים חשמליים מצמצמת את פליטת הדלק ושאר חומרים מזהמים ושומרת על איכות האוויר.
ü   שמירה על משאבי טבע מתכלים – כידוע, הדלק הוא משאב טבע מתכלה. מחירי הדלק מאמירים ולא נראים במגמת ירידה כלשהי. ישראל מוגבלת במשאב זה ורוכשת אותו ממדינות ערב שמאימות תדיר להפסיק את קשרי המסחר הללו. לכן רכיבה על אופניים חשמליים בעיר מפחיתה את השימוש בדלק.
ü   צמצום זיהום המים- החומרים המזהמים שנפלטים מכלי הרכב הרבים בבירה אינם מזהמים רק את האוויר שאנו נושמים אלא גם את המים. הם מחלחלים לתוך מי התהום המשמשים בין השאר לשתייה ומזהמים אותם. הזיהום פוגע גם במי תהום שאינם מיועדים לשתייה.

 אופניים חשמליות, מלבד היותם תורמות לשמירה על איכות הסביבה, אף מסבות הנאה וכיף לרוכבים תוך שמירה מתמדת על כושר מבלי צורך לעמוד בפקקים המייגעים בעיר.
 

הוסף תגובה