איך לבחור עצי נוי לגינה

איך לבחור עצי נוי לגינה

נטיעת עצים הינה השקעה משמעותית בנוף הגינה ולכן חשוב לבחור בקפידה את הסגנון. ישנם מאות סוגים של עצים אשר נמצאים במשתלות אשר מהן ניתן לבחור ועקב כך התהליך עלול להיות מורכב וארוך מהרגיל.

ישנם פרמטרים בסיסיים והכרחיים שעליכם לקחת בחשבון כאשר אתם בוחרים עצי נוי לגינה שלכם. כמו בכל תחום, ידע שווה ערך לכוח ולכן הטיפים הבאים יעזרו לכם מאוד.
דמיון מודרך
לפני שאתם רצים לרכוש עצי נוי חדשים, כדאי שתצאו למעין סיור מודרך בגינתכם ונסו לדמיין אילו עצים יהוו התאמה מושלמת. ניתן להניע את התהליך על ידי שרטוט החלקה שברשותכם על דף נייר. נסו למפות את הבית, גבולות השטח, צמחים ועציצים קיימים, שבילי גישה וכן הלאה.
לאחר מכן קבעו לכם מטרות. כלומר, רשמו על דף מה אתם מצפים שעצי הנוי יספקו לכם, לדוגמא:

  1. צל – האם אתם רוצים מעטפת צל באזור מסוים בגינה שלכם.
  2. פרחים – האם העצים יכולים להיות בעלי פריחה, והאם זה יתאים לנוף של הגינה.
  3. פירות – האם עצי פירות יועילו לכם ולגינתכם.

כעת, שקלו את כל מגבלות הגינה בכדי להבין האם בחרתם אופציה שהיא בלתי אפשרית מבחינה פיזית. חשבו את המקום הפנוי שברשותכם, קחו בחשבון את כל הצינורות שעוברים באדמה, זכרו שגובה העץ עלול לפגוע בכבלים חשמליים והתחשבו בשכניכם שכן עץ שגדל לממדים אסטרונומים עלול לפלוש לגינתם.
כל הפרמטרים האלה הינם קריטיים כאשר בוחרים עץ לגינה מפני שמחשבה מתוכננת מראש תשפיע גם על מצבו של העץ שיתבגר. לדוגמא, אם תשתלו עץ ענק קרוב לביתכם, שורשיו עלולים להשפיע על ריצוף ביתכם וענפיו יכולים לגרום לנזק לבית.
קריטריונים ספציפיים

  • גודל – בכלליות כדאי שגודל העץ יהיה פרופורציונאלי ביחס לגינה. עצים ענקיים שמצילים עלולים להיות מפתיעים והם לא יאפשרו לאור השמש לחדור אל עבר הבית.
  • עמידות סביבתית – ישנם סוגים רבים של עצי נוי ולכל סוג ישנו דרישה מסוימת בכדי שיוכל לגדול ולהתפתח כראוי.
  • טמפרטורה – שימו לב שישנם עצים שמשגשגים בחורף ולעומתם תהליך גדילה של עצים אחרים מתבצע בקיץ. התאימו את בחירתכם גם ביחס לסביבה והאקלים השונה.
  • סוג האדמה – עצים מסוימים רגילים לגדול בתנאי אדמה קשים ויבשים ואילו אחרים גדלים באדמה רכה ורטובה. אומנם דישון נכון ומוגבר בדרך כלל עוזר לעצים לגדול אך עצים מסוימים יכולים לשגשג גם בתנאים של אדמת אבן קשיחה.

לפני שתוכלו לבחור את הזן המסוים של עצי נוי אותם תרצו לשתול, תצטרכו לקבוע את סוג העץ שיענה על הצרכים שלכם. התהליך כולל בתוכו בעיקר את שיטת השלילה שבה תקבעו איזה סגנון עצים לא מתאים לכם. לאחר שהבנתם את חשיבות התהליך ומה כדאי לתכנן מראש, לכו אל עבר משתלה מומלצת הקרובה אליכם הביתה, הראו להם את מגוון האופציות שאתם חושבים עליהם וקבלו עצה מהמומחים בתחום.

הוסף תגובה