המדריך לבחירת מטפלת סיעודית

כאשר קרובי משפחתנו מזדקנים עם השנים ומאבדים את היכולת לבצע פעולות בסיסיות, עלינו לנקוט באופן מסוים שיקל על חייהם. להציב קרוב משפחה במוסד סיעודי זה אינו דבר של מה בכך וישנן אמוציות רבות לכל אורך התהליך שכוללות סדרת החלטות חשובות.

עקב זאת, אופציה נוספת בשביל הקשישים הינה להשכיר את שירותיה של מטפלת סיעודית, בעלת הסמכות רלוונטיות אשר תדאג לעשות את כל המשימות היומיות עם הקשיש. חשוב לציין שלכל אחת מהאפשרויות ישנם יתרונות וחסרונות וכל החלטה שנעשית צריכה להתחשב תחילה באדם הזקוק לעזרה.

מה חשוב לדעת

כאשר אנו מעוניינים להשכיר את שרותיה של מטפלת סיעודית עלינו להבין תחילה במה זה כרוך. ראשית, עלינו להסיק מה המצב הקוגניטיבי של אהובינו ולדעת במדויק מה הם הפעולות שבהם הוא מתקשה לרוב. בכדי להבין זאת רצוי לבלות כמה שיותר זמן יחד ואף לפנות לעזרה מקצועית כגון קלינאית תקשורת או עובדת סוציאלית. אנשי מקצוע אלו מסוגלים למקד את הראייה שלנו עבור הקשיש בכדי שנוכל למקסם את עזרתנו.
לאחר מכן, חשוב לנסות ולדבר עם הקשיש בכדי להבין מהם הרצונות שלו והאם יש הסתייגויות שאינן ניתנות לפשרה. לא תמיד נוכל לקבל תשובות ישירות, אך עצם השיחה עצמה תעורר רגשות אצל שני הצדדים ותגרום לכוון את היעדים גם אם זה לא באופן מודע.
השלב האחרון הוא לשאול את עצמנו שאלות שאינן פשוטות כלל ולחבר את הרצונות האישיים שלנו לצד האפשרויות הכלכליות. מטפלת סיעודית שתגיע לטיפול יומי או כדיירת קבועה? האם יש לנו מקום פיזי בבית שלנו לאדם נוסף? האם אנחנו מסוגלים לשאת בהוצאות הכספיות שעזרה כזאת דורשת? שאלות בסגנון זה ועוד הן קריטיות בכדי לבצע בחירה אופטימלית. תהליך מהיר שיתבצע ללא חשיבה עלול להוביל לסבל של הקשיש לצד סבל אישי שלכם וכדאי להימנע מסיטואציות כאלה.

תחומי האחריות של מטפלת סיעודית

אם וכאשר החלטתם כי ברצונכם להשכיר את שירותיה של מטפלת סיעודית כדי שתסעד את יקיר ליבכם, רצוי לבצע מחקר מקיף. תחילה, הבינו האם מדובר על מטפלת שמועסקת על ידי חברה מסוימת או אחות פרטית שעובדת באופן עצמאי לחלוטין. בעוד שחברה מסוימת יכולה לספק לכם רקע אמין (יחסית) והבטחות מעט יותר מוצקות, מדובר על אופציה יקרה בהכרח. לעומת זאת, מטפלת שעוסקת בתחום באופן עצמאי בדרך כלל תגבה סכום נמוך יותר.
רצוי לדבר עם מעסיקים קודמים של המטפלת ולקבל קצת רקע על איך היא מתנהלת בתור בנאדם ובאופן מקצועי. ככל שתדלו מידע רב יותר כך תוכלו לקבל תחושת ביטחון גדולה יותר כאשר אתם משאירים את קרוב משפחתכם עם המטפלת לבד.
בדרך כלל, מטפלת סיעודית צריכה להיות בעלת הסמכה או תעודה מסוימת של לימודי סיעוד במוסדות הרלוונטיים. בנוסף, היא תצטרך להביע את שליטתה והידע בתחום התרופות, הניסיון והגישה בהחלפת בגדים ומצעים לקשיש, עמידה בזמנים של ארוחות וידע רפואי שעלול להציל חיים במצבי חירום.
לסיכום, וודאו שאתם מודעים לרצונותיו של הקשיש, בסופו של דבר מדובר על החיים שלו. עם זאת נסו לקבל את ההחלטה השקולה ביותר ואל תבטיחו הבטחות שלא תוכלו לעמוד בהם. בדקו עם חברים ומכרים לגבי מטפלת סיעודית שהם ממליצים עליה וכך תוכלו לקבל יותר ביטחון.

הוסף תגובה