איך לבצע גיבוי קבצים בצורה נכונה?

איך לבצע גיבוי קבצים בצורה נכונה?

איך לבצע גיבוי קבצים בצורה נכונה?

לאור העבודה שבתקופה אחרונה מתרחשים יותר ויותר מתקפות סייבר כאלו ואחרות חשוב מאוד לבצע גיבוי לנתונים חשובים. זה נכון, שבחלק מהמקרים יהיה ניתן לשחזר נתונים, אבל מה יקרה אם תכנסו לאותו אחוז זעיר שכל הניסיונות לא יביאו לתוצאה? לכן, גיבוי זה כלי יעיל ואינו יקר, שיכלו למנוע נזקים ולחצים מיותרים.

קודם כל נגדיר מה זה בעצמם גיבוי?

גיבוי זו פעולה לא מסובכת, אשר בעזרתה ניתן לשמור את העותק של הקבצים במקום נוסף לhard disk , באיזה בדיוק תוכלו לבחור. למשל, יש אופציה לשמירה דיסק או קי, הארד דיסק חיצוני או בענן. כיום יש מגוון רחב של פתרונות נגישות וזולות יחסית. ניתן למצוא פתרון שתוכלו לרכוש בהשקעה חדש פעמית או לפנות לחברה שמתמחה בנושא.

באיזה גיבוי לבחור?

נתחיל מהלי הכי זמין, שכולם מכירים אותו – דיסק און קי. זה פתרון זמין וזול, קל מאוד לשימוש אך בעל נפח אחסון מוגבל. אחריו בא דיסק קשיח חיצוני, דומה מאוד לדיסק און קי, גם ידידותי למשתמש וגם יחסית זול. בדרך כלל מגיע בנפחי אחסון יותר גדולים מדיסק און קי רגיל, לכן יותר משתלם.

שתי האפשרויות הראשונות ידרשו ממכם לבצע גיבוי של קבצים החשובים בצורה ידנית אחד לכמה זמן. במידה ואתם לא מסוג האנשים שיקפידו לבצע גיבוי בצורה שוטפת, כדאי לכם לבחור בשיטה אחרת – גיבוי בענן. כיום ברב חברות של ספקי שירותי אינטרנט וגם ספקי אחסון אתרים, תוכלו למצוא מסלולי גיבוי מידע בענן, בהתאמה כמעט מדייקת לצרכים שלכם. ניתן למצוא גיבוי בענן בחינם, אך הוא יהיה מוגבל מאוד בשטח הגיבוי או לרכוש חבילה בהתאמה אישית
בשביל לבצע גיבוי בענן, המדיה שלכם אמורה להיות מחוברת לרשת אינטרנט קודם כל, לאחר מכן אתם צריכים להגדיר איזה קבצים בדיוק אתם רוצים לגבות ואחרי זה גם לבחור בהגדרות באיזו תדירות לבצע גיבוי. בחירה נכונה תאפשר במידת הצורך לבצע שחזור מידע בצורה קלה ויעילה. כאשר בוחרים בשיטת גיבוי בענן, לאחר עדכון הגדרות, כל העבודה נעשית באופן אוטומטי בהתאם להגדרות. לעומת זאת, כאשר מדברים על גיבוי בשיטות כמו דיסק און קי או הארד דיסק, העבודה נעשית על ידיכם או מישהו מטעמכם בצורה ידנית.
עוד פרמטר שיכול להשפיע על בחירת שיטה של גיבוי, האם מדובר בעסק או במשתמש פרטי. כאשר מדובר במשתמש פרטי אז השיטות הראשונות יכולות להיות מעולות, מכיוון שאתם אלו שתעסו את הגיבוי בפועל וגם תדעו בדיוק איזה קבצים מגובים ואיפה הם נשמרים. אבל כאשר מדבור על עסק, תצטרכו להשתמש בגיבוי בענן, מכיוון, בעזרתו ובעזרת חיבור לרשת אתם תוכלו לתת גישה למסמכים במידת הצורך לכל אחד  מהעובדים, בתנאי שיש לו גישה לרשת אינטרנט. זה יעזור למנוע תסבוכת ויאפשר לעסק מאוד מהר לשחזר קבצים ולחזור לשגרה.

הוסף תגובה