איך להגיש תביעה נגד הצבא – נזיקין

לא מעט חיילים מוצאים את עצמם, לצערם הרב, נאלצים להגיש תביעות נגד הצבא בגין נזק שנגרם להם. נזק אשר משפיע על התפקוד שלהם ביום יום. מדובר בחיילים בסדיר, קבע או מילואים, אשר במהלך הזמן שבילו בצבא נפגעו ברמות שונות, והפגיעה משפיעה על היכולת שלהם לתפקד בצורה רגילה.

בשביל להיעזר בעורך דין לצורך תביעה נגד הצבא לחצו כאן ובינתיים אנחנו נסביר לכם בקצרה מה צריך בשביל תביעה כזו וכיצד היא מתבצעת. לפני כן נציין, שכל אחד יכול לתבוע את הצבא, לא משנה אם זה חייל פשוט או קצין. כל עוד יש עילה לכך, הרי שאין סיבה שלא לעשות זאת. בוודאי אם מדובר במצבים אשר יכולים להשפיע ברמה כזו או אחרת, על המצב הבריאותי והגופני של החייל. כאן המקום לומר, מדובר הן במצב פיזי והן במצב נפשי.

כאמור, לחצו כאן בשביל ללמוד כל מה שאתם צריכים על עורכי דין שמתעסקים בתחום זה. במאמר זה אנחנו נספק לכם את המידע הנדרש לצורך הגשת תביעת נזיקין כנגד הצבא. חשוב להדגיש, מדובר בתהליך שלוקח זמן ולא מעט משאבים, לכן לפני שאתם נכנסים לתהליך שכזה, מומלץ מאוד לחשוב היטב האם אתם מעוניינים בכך ומי אתם רוצים שיעמוד לרשותכם כשאתם מתחילים בתהליך שכזה.

תביעת נזקין נגד הצבא – כיצד עושים את זה

נניח ואתם מתמודדים עם מקרה של חבלה שעברתם בזמן השירות הצבאי, הרי שאתם יכולים להגיש תביעה נגד הצבא דרך טופס תביעה שמוגש לקצין התגמולים. התביעה יכולה להיות מוגשת עד שלוש שנים מתום השירות.

במסגרת טופס התביעה, עליכם לציין מה החבלה שעברתם, להציג מסמכים רפואיים שמוכיחי זאת וכן תצהיר חתום על ידי עורך דין. במידה ואתם עוברים טיפול רפואי באותו זמן, על מנת לקצר תהליכים, מומלץ לבקש מקצין התגמולים אישור על הטיפול על מנת שתוכלו זכאות לטיפולים על חשבון הצבא.

קצין התגמולים הוא זה שיקבע האם מצבכם מחייב כינוס של וועדה שתבחן האם לקבוע לכם דרגת נכות בעקבות המקרה. לשם כך, הוא יצטרך להחליט שאכן יש קשר סיבת בין פגיעתו לבין המצב שלו.

חשוב להדגיש, ניתן לערער על ההחלטה של קצין תגמולים, לחצו כאן בשביל לקבל את כל הפרטים אודות הערעור. מה שחשוב לדעת הוא, שאפשר לערער בבית המשפט השלום. על החלטת הוועדה עצמה ניתן לערער בבית המשפט המחוזי, אך רק מבחינה משפטית, כלומר אם לפי דעתכם ההחלטה התקבלה לא על פי רמות מידה משפטיות מקובלות.

כפי שניתן להבין, רצוי מאוד לשכור את שירותיו של עורך דין שמתמחה בתביעות נזיקין ובפרט בתביעות נגד משרד הביטחון. התהליך לא יכול להתבצע לבד וחשוב מאוד שאת כול השלבים שלו ילווה עורך דין מנוסה.

 

הוסף תגובה